اخبار مهمجشنوارهفیزیکمسابقات آزمایشگاهیمسابقهنجوم

اولین کارگروه جشنواره استانی فیزیک و نجوم تشکیل شد

به گزارش پژوهش سرای برای اولین بار در استان با همکاری پژوهش سرای فرهیختگان ایلام ، انجمن علمی آموزشی معلمان فیزیک استان ایلام ، سرگروه آموزشی درس فیزیک استان و سرگروه آموزشی درس فیزیک شهرستان ایلام کارگروه تخصصی تدوین شیوه نامه اولین دوره جشنواره استانی فیزیک و نجوم برگزار شد.

در این جلسه مدیریت پژوهش سرا با تاکید بر سوق دادن دانش آموزان به سوی تحقیق و پژوهش و تغییر نگرش در آموزش علوم از برگزاری اولین دوره این جشنواره و برگزاری اولین دوره لیگ مسابقات استانی آزمایشگاهی علوم به میزبانی پژوهش سرا برای اولین بار در کشور اشاره نمودند.

در این کارگروه با حضور همکاران محورهای جشنواره ، شیوه اجرایی ، تهیه فرم های داوری مورد نقد و بررسی و همفکری همکاران قرار گرفت. از دبیران علوم پایه جهت حضور پورشور دانش آموزان در این جشنواره استانی و تعیین بخشی از نمره درسی به عنوان فعالیت های پژوهشی دانش آموزان به عنوان تولید مشوق، دعوت به عمل می آوریم.

این جشنواره با شعار آزمایشگران امروز ، پژوهش گران فردا کار خود را آغاز نموده است.

این جشنواره در محورهای مختلفی از جمله آثار علمی ( مقاله در بخش ارائه حضوری و پوستر) ، آثار هنری ( نقاشی – عکاسی – داستان نویسی – شعر ) ، دست سازه های فیزیکی ، محصولات نرم افزاری ( اپلیکیشن های موبایل ، رایانه ) در قالب آموزش بازی و … در اسفندماه جاری برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا