ابتداییاخبار مهمدختران

پانزدهمین و شانزدهیمن تور علمی پژوهش سرا برگزار شد

به گزارش پژوهش سرا دانش آموزی فرهیختگان با هدف آشنایی دانش آموزان با مرکز پژوهش سرای دانش آموزی و استفاده از ظرفیت های آن ۲ تور علمی امروز یکشنبه برگزار شد. در این بازدید علمی ۱۱۷ دانش آموز پایه پنجم و ششم دبستان شهید داریوش رضایی نژاد طی سه ساعت و نیم از پژوهش سرا بازدید به عمل آوردند.

دانش آموزان پس از جلسه معارفه و آشنایی با ظرفیت های مرکز در کارگاه تحقیق و پژوهش شرکت نمودند.

آقای نبوی نژاد مدیر پژوهش سرا با تاکید بر اهمیت پژوهش در پیشرفت جامعه بر شکوفایی استعدادهای دانش آموزی همچون پیام کرمی به عنوان نمونه دانش آموزان موفق یاد گردند و بر آن تاکید نمودند. در ادامه تور علمی دانش آموزان به صورت گروه های ۱۵ نفره به شکل ایستگاهی از آزمایشگاه های شیمی ، فیزیک ، نجوم ، زیست شناسی و زمین شناسی بازدید و با تجربه آزمایش های علمی مبنای تحقیق و پژوهش در علوم مختلف را مشاهده کردند.

پژوهش سرا با اجرای دوره های مهارت محور در پی کشف استعدادها و شکوفایی آنان در جشنواره های کشوری و بین المللی است. اهمیت و ضرورت تحقیق و پژوهش در بیانات رهبری ، در راه کارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و در اسناد چشم اندازه اسناد ملی بر آن تاکید شده است و امیدواریم مدیران محترم و دبیران گرانقدر با تغییر نگاه از سنتی به پژوهش محور موجب شکوفایی استعدادهای فرزندان مان و در نتیجه پیشرفت کشور شویم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا