اخبار مهمسفیران پژوهشکارگاه آموزشی

برگزاری کارگاه تحقیق و پژوهش در هنرستان فاطمیه

به گزارش روابط عمومی پژوهش سرا و با هدف آشنایی همکاران با کارکردهای انجمن های علمی با حضور سفیران پژوهش کارگاه علمی برگزار شد.

آقای دکتر جلیلیان سفیر اعزامی پژوهش با حضور در هنرستان فاطمیه و در برگزاری کارگاه روش تحقیق و پژوهش را تبیین و کارکردهای تشکیل انجمن های علمی – پژوهشی دانش آموزی را معرفی نمودند. در سال جاری پژوهش سرا با اعزام سفیران پژوهشی به مدارس سعی در آشنایی هر چه بیشتر همکاران و مدیران با رسالت پژوهش سرا و تشکیل انجمن های علمی را دنبال می نماید.

با تشکیل انجمن های علمی استعدادهای دانش آموزی کشف شده و در مسیر هدایت و پرورش خود گام خواهند گذاشت. با وجود انجمن های علمی می توان برنامه های ویژه ای را برای آنان به صورت رایگان اجرا نمود و دانش آموزان مهارت های خود را که در گروه انجمن  علمی می آموزند می توانند به دیگران هم آموزش دهند و در جشنواره های مختلف ایده ها و طرح های خود را ارائه نمایند.

هدف از تشکیل انجمن ها در درجه نخست کشف و هدایت استعداد و در درجه دوم ارتقاء مهارت های روش تحقیق و پژوهش ، کار تیمی ، مقاله نویسی و … را می توان نام برد.

تا کنون فقط مدارس اندکی به این مهم توجه داشته اند و غافل از این بوده که با تشکیل انجمن ها و مشارکت دادن دانش آموزان در فرآینده یاددهی یادگیری کیفیت آموزش مدرسه ارتقاء می یابد.

از بازدید آقای مهندس محمودزاده و نظارت بر روند برگزاری کارگاه صمیمانه سپاسگزاریم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا