اخبار مهمتور علمیدخترانمتوسطه اول

پنجاه و پنجمین تور علمی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهش سرا روز چهارشنبه مورخ ۲۰ آذر با حضور دانش آموزان متوسطه اول شاهد آل یاسین پنجاه و پنجمین تور علمی پژوهش سرا برگزار شد. در این تور علمی دانش آموزان با محیط تحقیق و پژوهش ، شیوه های استفاده از خدمات پژوهشی و دوره های مهارت محور این مرکز آشنا شدند.

در ادامه تور علمی با تقسیم شدن به گروه های کوچک به صورت ایستگاهی از آزمایشگاه های مرکز بازدید و آزمایش های مختلفی را که توسط کارشناسان مرکز انجام شد را مشاهده کردند.

هدف از برگزاری این تور های علمی طی یک سال گذشته معرفی این مرکز در بین دانش آموزان ، معلمان ، مدیران و والدین بوده، تا ضمن کشف استعدادهای آنان زمینه بروز و شکوفایی این استعدادها فراهم گردد. متاسفانه با وجود تلاش فراوان یک سال گذشته در مدیریت جدید این مرکز کماکان شاهد عدم شناخت عده ی کثیری از دانش آموزان ، والدین، مدیران و همکاران عزیز از رسالت این مرکز هستیم.

هدف این مرکز ۱- ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه ، تحقیق و پژوهش در بین دانش آموزان ۲- استعدادیابی و پرورش آنها در بستر فعالیت های پژوهشی ۳- حمایت از ایده های خلاقانه و حتی اشتباه دانش آموزان ( معتقدیم در هر فعالیت پژوهشی حتی اشتباه فرآیند آموزش و یادگیری عمیق رخ داده و زوایای گوناگونی از علم در معرض دید دانش آموزان قرار خواهد گرفت). ۴- اطلاع رسانی از برنامه های وزارتی ، همایش ها، کارگاه ها و کنفرانس های علمی

تاکید می شود هدف این مرکز کسب هیچ مدال و عنوانی نبوده بلکه تنها شناسایی توانمندی و استعداد دانش آموزان و زمینه شکوفایی آنان است.

نمونه هایی از این استعدادهای که طی یک سال گذشته به جامعه معرفی شده اند:

  • امیر غلامی کسب مدال غرورآفرین برنز دهمین دوره المپیاد ملی علوم و فناوری نانو
  • پیام کرمی کسب عنوان غرورآفرین مقام اول جشنواره کشوری علوم و فناوری نانو در بخش اپلیکیشن
  • قرار گرفتن طرح حسین رحیم زاده در ۷ طرح کشوری برگذیده جشنواره ملی جوان خوارزمی
  • و ….

موفقیت تصادفی نیست.

هزینه در راه اصلاح نگرش ، یافتن راه ، هدایت استعداد؛ سرمایه گذاری بلند مدتی است از سوی جامعه و خانواده در راه شکوفایی استعدادها و افزایش کارآیی و راندمان افراد در هر نقطه ای که باشند. یافتن مسیر صحیح حرکت بدون شک بیش از ۹۰ درصد کار است.

در جامعه ما اول حرکت انجام شده و سپس مسیر تعیین می شود و خود این تصمیم سبب از بین رفتن منابع ، زمان و عمر افراد و … خواهد شد. آینده ی ما محصول انتخاب هایی است که هم اکنون انجام می دهیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا