اخبار مهمپسرانثبت نامجشنوارهدخترانمتوسطه دوممسابقات آزمایشگاهی

آغاز ثبت نام هیجدهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی

به گزارش پژوهش سرای دانش آموزی فرهیختگان ایلام ؛ ثبت نام هیجدهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی متوسطه دوم ویژه دانش آموزان پایه های دهم و یازدهم آغاز شد. این مسابقات به صورت تیمی دو نفره و در چهار مرحله به شرح زیر برگزار می شود:

  • ۱- مرحله مدرسه: در این مرحله کلیه علاقه مندان ثبت نام و پس از برگزاری مسابقات نفرات منتخب از هر مدرسه در قالب یک تیم دو نفره تا ۲۰ بهمن ماه به پژوهش سرای فرهیختگان معرفی می شوند.
  • ۲- مرحله شهرستان: در این مرحله تیم های منتخب مدارس در انتهای بهمن ماه و یا هفته اول اسفندماه به میزبانی پژوهش سرای فرهیختگان به رقابت می پردازند که در پایان از هر پایه تحصیلی یک تیم به مرحله استانی به عنوان تیم اصلی و یک تیم به عنوان ذخیره معرفی می شوند.
  • ۳- مرحله استانی : در این مرحله از هر شهرستان در هر پایه یک تیم معرفی و در اردیبهشت سال آینده رقابت خود را به میزبانی یکی از شهرستانها برگزار می نمایند. در پایان از هر پایه یک تیم به عنوان اصلی و یکی به عنوان تیم ذخیره معرفی می شوند.
  • ۴- نفرات منتخب در این مرحله به مسابقات کشوری که در مردادماه هر سال برگزار خواهد شد اعزام می شوند.

گفتنی است مسابقات آزمایشگاهی در دو بخش حضوری و غیرحضوری برگزار می شود و کلیه دانش آموزان می بایست جهت ثبت نام مراحل زیر را طی نمایند.

  • مراجعه به مدیر مدرسه و دریافت رمز همگام شخصی خود ( نام کاربردی: کد ملی دانش آموزی    رمز عبود: کد دریافتی از مدیر مدرسه)
  • مراجعه به وب سایت همگام به نشانی http://hamgam.medu.ir/ و روی گزینه منوی ورود کلیک نمایید.
  • سپس در پنجره جدید کد کاربری و رمز خود را وارد و سپس کلید ورود را بفشارید.
  • در پنل کاربری دانش آموزی ماژولی به نام جشنواره ها وارد و از لیست جشنواره های عنوان ثبت نام جشنواره علمی پژوهشی ، پژوهش سراها را کلیک نمایید (گوشه سمت چپ)
  • سپس در لیست نمایش داده شده عنوان ثبت نام هیجدهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی راانتخاب و با وارد کردن کد ملی ثبت نام مربوطه را تکمیل نمایید.
  • در صورت داشتن هر گونه سوال و یا مشکلی در ثبت نام به پژوهش سرا مراجعه و یا با شماره ۳۳۳۶۰۸۸۵ تماس حاصل فرمائید.

بخش حضوری این مسابقات ویژه دانش آموزان مدارس دولتی می باشد و مدارس استعدادهای درخشان و غیردولتی نمی توانند در این بخش شرکت نمایند.

بخش غیرحضوری این مسابقات ویژه همه دانش آموزان همه مدارس استعداد درخشان ، شاهد ، نمونه و غیردولتی می باشد.

آزمون حضوری این مسابقات به صورت کتبی ۳۰ نمره (۵ نمره فصل اول کتاب آزمایشگاه علوم و ۲۵ نمره طراحی آزمایش)  و عملی ۷۰ نمره و به صورت تیمی محاسبه می شود.

منابع آزمون حضوری پایه دهم ۴ جلد: آزمایشگاه علوم ۱ ، شیمی ۱، فیزیک۱ رشته ریاضی فیزیک و زیست شناسی ۱ علوم تجربی

منابع آزمون حضوری پایه یازدهم ۹ جلد: آزمایشگاه علوم ۱و۲ ، شیمی ۱ و ۲ ، فیزیک ۱ و ۲ ریاضی فیزیک، زیست شناسی ۱ و ۲ ، زمین شناسی

===============

مسابقات در بخش غیرحضوری ویژه همه دانش آموزان عادی ، استعداد درخشان و غیردولتی در دو سطح استانی و کشوری و به صورت انفرادی و تیمی ۲ نفره در قالب ارسال فیلم (طراحی و تهیه کلیپ از آزمایشگاه های داخل و خارج کتاب درسی) برگزار می شود. دانش آموزان و مدارسی که برای فیلم برداری و وسایل نیازمند محل فعالیت باشند می توانند با هماهنگی با پژوهش سرا از فضا ، امکانات و مشاوره های علمی بهرمند شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا