اخبار مهم

معرفی محیط برنامه نویسی App Inventor

با توجه به توسعه گوشی های هوشمند و محبوبیت روزافزون آن ها تمایل کاربران برای استفاده از اپلیکیشن های موبایلی متنوع نیز افزایش یافته است. توسعه نرم افزارهای موبایلی می تواند یک شغل پردرآمد باشد که در وقت آزاد به آن پرداخته شود، به بیانی دیگر می توان به این کار به چشم شغل دوم نگریست، اما دشوار بودن فراگیری توسعه نرم افزارها به شیوه های امروزی بسیاری از علاقه مندان را دلسرد می کند برای مثال، یادگیری توسعه نرم افزار اندروید توسط اندروید استودیو نیازمند زمان بسیار برای فراگیری زبان های جاوا (Java)، اچ تی ام ال (HTML) و فراگیری خود اندروید استودیو (Android Studio) می باشد.

این محیط که تحولی در برنامه نویسی و توسعه نرم افزار  است. این شیوه  متفاوت از برنامه نویسی، توسط گوگل معرفی شده است و هم اکنون زیر نظر (Massachusetts Institute of Technology (MIT می باشد. در این شیوه، کاربر نیاز به فراگیری هیچ گونه زبان برنامه نویسی نداشته و تنها با گذراندن آموزش نرم افزار تحت وب App Inventor قادر به ساختن بازی ها و نرم افزارهای کاربردی، خواهد بود. مزیت بزرگ دیگر این نرم افزار، ساخت نرم افزار برای سیستم عامل های مختلف می باشد، در حال حاضر تنها سیستم عامل اندروید، توسط این نرم افزار پوشش داده می شود که براساس مستندات، در آپدیت بعدی سیستم عامل iOS نیز پوشش خواهد داد.

App Invertor یک محیط برنامه نویسی ویژوال تحت وب برای برنامه نویسان تازه کار است که بر پایه ی کتابخانه جاوایی open Blocks و توسط یکی از استادان برجسته ی دانشگاه MIT بنا شده است و فانکشن هایی برای برقراری ارتباط با سخت افزارهای مورد پشتیبانی اندروید دارد: مانند شتاب سنج، جهت سنج، GSP ، مدیریت پیامک اندروید، مبدل صدا به متن و حتی امکان اتصال به وب سرویس ها (وب سرویس آمازون و توییتر بصورت پیشفرض در این محیط برنامه نویسی گنجانده شده). این محیط برنامه نویسی آنقدر پیشرفت کرده است که دانشگاه های MIT ، هاروارد، ولزلی و سانفرانسیسکو آنرا بعنوان یک کورس برای دانشجویان برگزار میکنند. اپلیکیشنی که با App Inventor نوشته میشود، قابل اجرا بر روی تمامی گوشی های اندروید میباشد. App Inventor برنامه ای است که به شما کمک میکند تا با استفاده از مرورگر و موبایل متصل به آن و یا ایمولاتور برای موبایل های مبتنی بر اندروید برنامه بنویسید. کارهای شما بر روی سرورهای App Inventor ذخیره می شود و به شما امکان پیگیری پروژه های مختلف تان را میدهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا