اخبار مهمجلسه هیات امنا

جلسه هیات امنای پژوهش سرا برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهش سرا؛ در راستای اجرای ماده ۸ تبصره ۵ اساسنامه پژوهش سرای دانش آموزی فرهیختگان جلسه هیات امنای این مرکز علکی – پژوهشی امروز چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ از ساعت ۱۳ لغایت ۱۵ در محل دفتر مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ایلام برگزار شد.

جلسه با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد آغاز و پس از خیرمقدم و خوش آمدگویی دستور کار جلسه قرائت و مورد نقد و بررسی اعضای محترم هیات امنا قرار گرفت.

آقای دکتر رشیدی مدیر آموزش و پرورش شهرستان ایلام و رئیس جلسه: با قدردانی از فعالیت های صورت گرفته در مجموعه پژوهش سرا ، ترویج روش های تحقیق و پژوهش را مورد تاکید قرار دادند و از حمایت های مادی و معنوی در ایجاد بستر شکوفایی استعدادهای دانش آموزی استقبال به عمل آوردند.

آقای نبوی نژاد مدیر پژوهش سرا و دبیر جلسه: گزارشی از عملکرد پژوهش سرا در سال گذشته ارائه و از موفقیت های کسب شده در جشنواره ها، المپیادها و رویدادهای استعدادیابی خبر دادند. ایشان توجه به ارتقاء استاندارد سازی محیط های آزمایشگاهی پژوهش سرا ، به کارگیری نیروهای توانمند و متخصص بویژه در حوزه های علوم و فنون پیشرفته ( نانوفناوری ، سلولهای بنیادی ، زیست فناوری ، کدنویسی ، نجوم و …) را خواستار شدند.

ایشان در ادامه افزودند: تعامل اثر بخشی بین دستگاه های متولی از جمله بنیاد نخبگان ، پارک علم و فناوری و دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و برگزاری رویدادهای مشترک استعدادیابی و استعداد پروری زمینه شکوفایی استعدادها را فراهم می نمایند.

حانم دکتر صالحی پور رئیس بنیاد نخبگان استان ایلام: ایشان با تاکید بر شناسایی رویدادهای استعدادیابی از برگزاری طرح ایران گشت ( معرفی کسب و کارهای دانش بنیان برای دانش آموزان) ، طرح شهید احمدی روشن ( طرح مشکلات کلان ملی و ارائه راه کارهای پژوهشی حل آنها ) ، طرح شهاب ( استعدادیابی دانش آموزان ابتدایی ) ، طرح ترویج آغازگران و طرح ابتکاری در بنیاد در سال جاری با هدف تشکیل مجمع مستعدادن استان و حمایت از ایده های دانش آموزی خبر دادند.

آقای دکتر خورشیدی : با تشریح برنامه ها و طرح های بنیاد در حوزه دانش آموزی از تخصیص جذب اعتبارات تجهیزات نانوفناوری در صورت تامین ۳۰ درصد هزینه ها خبر دادند.

آقای دکتر ایدی رئیس بنیاد نخبگان بسیج استان: بهروری را لازمه هم سیستم موفق دانستند و اخذ تصمیمات درست و درست اجرا کردن آن را لازمه داشتن اعتقاد جهت تغییر در آینده پژوهشی دانش آموزان عنوان کردند. ایشان با تاکید بر فعالیت های گروهی و تیمی و کشیدن فعالیت ها به متن مدارس را موجب اثربخشی فعالیت های علمی پژوهشی همراه با برگزاری غرفه های نمایشگاهی خواستار شدند.

خانم دکتر معتمدی نماینده پارک علم و فناوری استان ایلام؛ با اعلام آمادگی جهت برگزاری رویدادهای مشترک استعدادیابی توسط بنیاد نخبگان ، پارک علم و فناوری و پژوهش سرا ، از برگزاری تورهای علمی بازدید از نمایشگاه اختراعات استان ایلام در سال های گذشته خبر دادند. از جمله طرح های مشترک برگزار شده می توان به رادیو پارک ، حل مسئله با شش کلاه تفکر ، تابستان کارآفرینی ، مدرسه کسب و کار و … اشاره نمود.

آقای دکتر بسطامی استاد پژوهشگر دانشگاه فرهنگیان ایلام: با تقدیر و تشکر از تلاش های صورت گرفته و نقش اثر بخش آن در ارتقاء کیفیت آموزش ، درج امتیاز ارزشیابی مدیران و معلمان برای اهمیت دادن به تحقیق و پژوهش  و استفاده از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و پژوهش سرا را خواستار شدند.

آقای نوری کارشناس امور پژوهش سراهای استان: با تاکید بر ضرورت و اهمیت پژوهش و در دستور کار قرارگرفتن شورای آموزش و پرورش مصوباتی تصویب و در ماه های آتی توسط سازمان مدیریت در قالب کیفیت بخشی به آموزش تخصیص می یابد، که مصوبات از طریق شورای آموزش و پرورش شهرستان ایلام و مدیریت تا حصول نتیجه پیگیری شوند.

آقای الفتی معاونت آموزش متوسطه و نائب رئیس جلسه: با تشکر از هم افزایی های صورت گرفته و پیشنهادات سازنده اعضا از حمایت از برنامه های پژوهش محور در طول سال تحصیلی خبر و بر ضرورت و اهمیت آن در آینده تاکید نمودند.

در پایان جلسه مصوبات تصویب و بر ضرورت اجرای طرح های اثربخش در مدارس و به کارگیری نیروهای توانمند و متخصص تاکید شد.

==============================

راه های ارتباطی:

وب سایت: psi1.ir
ایمیل: pjilam97@gmail.com
کانال شاد: https://web.shad.ir/#im?um=pjilam97
کانال ایتا: https://eitaa.com/pjilam97
کانال تلگرام: https://t.me/pjilam97

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا