اخبار مهم

معرفی سخنران کنفرانس: پرفسور ابراهیم کریمی از دانشگاه اوتاوا

به گزارش دبیرخانه کمیته اجرایی کنفرانس و بر اساس مصوبات کمیته علمی ؛ پرفسور ابراهیم کریمی محقق دانشگاه اوتاوا ، برنده جایزه انجمن فیزیک کانادا و برنده مدال هرتزبرگ در روز های برگزاری کنفرانس سنخرانی خواهند نمود.

در تلاشی برای توصیف پدیده هایی که توسط فیزیک کلاسیک قابل بیان نبودند، گروهی از فیزیک پیشه ها ، به طور شاخص، ماکس پلانک، نیلز بور، اروین شرودینگر، ورنر هایزنبرگ، پاول دیراک، آلبرت انشتین و …  شاخه ای از علم را توسعه دادند که امروزه به نام فیزیک کوانتومی شناخته می شود. مکانیک کوانتومی، به طور قطع زیباترین نظریه ای است که توسط بشر تا به امروز ابداع شده است که نتایج تمام آزمایشها را به درستی پیش بینی کرده است. به گونه ای که شاخه ای از فیزیک به نام مهندسی کوانتوم به وجود آمده است که از این نظریه برای توسعه فن آوری های جدید استفاده می کند. با وجود اینکه علم کوانتوم از لحاظ فرمالیزم (حساب) بسیار دقیق می باشد، نتایج آن با درک روزمره ی ما از دنیای پیرامونمان بسیار متفاوت است : مثلا در دنیای کوانتومی وجود واقعیت و اصل علیت برقرار نیستند؛ به گونه ای که بسیاری از فلسفه پیشه ها و دانشمندان نظریه ی کوانتوم را ناقص و آن را به شکل کنونی نپذیرفتە و یا سعی در طراحی آزمایش هایی داشته اند تا نتایج عجیب آنرا به چالش بکشانند.
در این سخنرانی سعی بر این خواهیم داشت تا چگونگی تولد نظریه کوانتوم را مرور کرده و چندین نمونه از معماهایی را  که فیزیک و فلسفه پیشه ها را به چالش کشانده است را با هم بررسی کنیم.

بیستمین کنفرانس ملی آموزش فیزیک از ۱۲ تا ۱۴ مردادماه ۱۴۰۰ به صورت مجازی در بستر adobe connect به میزبانی استان ایلام برگزار می شود.

لینک فیلم راهنمای ثبت نام شرکت کنندگان در کنفرانس و شیوه بهرمندی از تخفیف اعضای انجمن های علمی:    https://www.aparat.com/v/WxUfr

جهت تسریع و تسهیل در ارتباط با کمیته اجرایی و علمی کنفرانس سه گروه در وات ساپ ایجاد شده است که علاقه مندان می توانند با پیوستن به یکی این گروه ها با کنفرانس در ارتباط باشند:

لینگ گروه اول:        https://chat.whatsapp.com/Dn8zIE6SioC2AB055zLeqe

لینک گروه دوم:      https://chat.whatsapp.com/FDaXk8yhPlNE2SFO16cFwr

لینک گروه سوم:    https://chat.whatsapp.com/KeXsdLgpKSUBuldqyXTbsy

===============================

راه های ارتباطی:

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا