ابتداییاخبار مهممتوسطه اولمتوسطه دوممسابقات آزمایشگاهیمسابقه

آغاز فرآیند داوری آثار مسابقه آزمایشگاهی

به گزارش دبیرخانه اولین دوره مسابقات آزمایشگاهی استان ایلام، قریب ۷۰۰ اثر از سراسر استان به دبیرخانه مسابقه وصول شده است.

آقای نبوی نژاد مدیر پژوهش سرای فرهیختگان ایلام با اعلام این خبر، استقبال و مشارکت دانش آموزان در این دوره را کم سابقه بشمردند و آمار مشارکت را به شرح زیر اعلام کردند.

در مقطع ابتدایی ۲۸۰ اثر / در مقطع متوسطه اول ۲۹۰ اثر و در مقطع متوسطه دوم ۱۲۴ اثر به دبیرخانه ارسال شده اند که از این تعداد ۸۰ درصد آثار توسط دختران و ۲۰ درصد آثار توسط پسران ارسال شده اند. شهرستان ایلام با ارسال ۳۱۵ اثر، شهرستان دهلران با ۱۶۳ اثر و شهرستان بدره با ۵۷ اثر بیشترین مشارکت را در این مسابقه داشته اند.

ایشان افزودند: انجام فعالیت‌های آزمایشگاهی علاوه بر تثبیت و تعمیق یادگیری مفاهیم آموخته شده، به کسب مهارت‌هایی منجر می‌گردند که در زندگی روزمره مورد استفاده قرار گرفته و زمینه‌های نوآوری و خلاقیت دانش‌آموزان را فراهم می سازد .

ایشان در ادامه افزودند: بیش از ۶۰ نفر از همکاران باتجربه در سراسر استان فرآیند داوری را آغاز نموده اند.

ملاک های داوری و ارزیابی اثار عبارتند از: نوآوری (خلق روش جدید آزمایش) / روش انجام آزمایش  / رعایت نکات ایمنی وزیست محیطی / سازماندهی فرآیند آزمایش(بیان هدف، انجام آزمایش، نتیجه گیری مطابق هدف) / صحت علمی روش کار- صحت علمی نتیجه کار / کیفیت صدا- تصویر- نور / مناسب بودن فضای فیزیکی (چیدمان وسایل روی میز، فضای پشت صحنه، وضوح جزئیات و موارد موثر در نتیجه آزمایش) / تصویر کامل دانش آموز و معرفی کامل / فعالیت تیمی و گروهی

===============================
راه های ارتباطی:
وب سایت: psi1.ir
ایمیل: pjilam97@gmail.com
کانال شاد: https://web.shad.ir/#im?um=pjilam97
کانال ایتا: https://eitaa.com/pjilam97
کانال تلگرام: https://t.me/pjilam97
اینستاگرام: https://www.instagram.com/pjilam97/
انال آپارات: https://www.aparat.com/nabavi1360
تلفن پژوهش سرا: ۳۳۳۶۰۸۸۵ – ۰۸۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا