اخبار مهم

مراسم آیین رونمایی از کتاب « شیمی زان »

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پژوهش سرای فرهیختگان ایلام؛ اثر تالیفی این مرکز با عنوان « شیمی زان » با حضور مسئولین استانی امروز دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ رونمایی شد.

آقای نبوی نژاد با اعلام این خبر افزودند: به علت کمبود منابع علمی و آزمایشگاهی در مقطه ابتدایی و متوسطه اول بر مبنای خلاقیت و کاوشگری اثر شیمی زان توسط هیات مولفین این مرکز طی ۲ سال فعالیت پژوهشی خلق و به چاپ رسید.

آقای اله وردی معاونت آموزش متوسطه استان ایلام افزودند؛ شعر معروف توانا بود هر که دانا بود ، زدانش دل پیر برنا بود امروز مزین کننده این جلسه است. تحقیق، پژوهش و نوآوری در کنار مسائل آموزشی مسیر ما را در راه علم و دانش بهتر و اطمینان بخش تر می نماید. در جای جای سند تحول به تحقیق و پژوهش، کتابخوانی تاکید شده است. معلم زمانی می تواند معلم باشد که موثر باشد و دانش آموزان را در مسیر علم، تحقیق و پژوهش هدایت نمایند. کتاب و مطالعه تنها مسیر رسیدن انسان به دانایی و دانستن است که ارزش ذاتی دارد.

خانم حیدری مدیر کل کتابخانه های استان ایلام بیان فرمودند: هفته کتاب و کتابخوانی را تبریگ گفتند و این بهانه ای است برای اینکه فرهنگ ها را بیشتر ارج نهیم و کتاب سنگ بنای توسعه هر جامعه ای است. ارگانهایی که در این مسیر قدم بر می دارند آموزش و پرورش، نهاد کتابخانه ها و ارشاد اسلامی است. تنها راه ارج نهادن به کتاب و کتابخوانی از مسیر معلمان می گذرد و همکاران گرانقدر با تشویق دانش آموزان به مطالعه، تحقیق و پژوهش می توانند به توسعه فرهنگ کتابخوانی کمک نمایند. ایشان از معلمانی که در کنار تدریس به دنبال تالیف کتاب هستند تشکر و قدردانی به عمل آوردند.

آقای الفتی معاون آموزش متوسطه شهرستان ایلام افزودند: همه ما باور داریم کتاب از ارکان توسعه و علی رغم مسائل حاشیه ای و مشکلات از اینکه وقت گذاشته شده از مولفین سپاسگزاریم. ما در خانه با آشنایی فرزندان با کتاب و کتابخوانی می توانیم شاهد تحول باشیم. همه ما به سهم خود در قبال جامعه مسئولیم و بایستی با هم افزایی درهای شکوفایی را به روی ذهن های خلاق و نوآور باز کنیم.

آقای بسطامی به عنوان نماینده مولفین بیان فرمودند: کتاب محصول تجربه های ناب و خلاقیت های بشری است و تمام آموخته های جمع آوری شده در دراز مدت به صورت محصول کتاب خودنمایی و ظهور می یابد و شاید نقش کتاب در انتقال دانش از ابزارهای آموزشی به مراتب بیشتر است. رابطه مستقیمی بین فرهنگ مطالعه و توسعه جوامع وجود دارد که اهمیت کتاب و جایگاه کتاب را تاکید می نماید. کتاب شیمی زان حاصل سه سال کار پژوهشی مولفین و نبود منابع علمی داخلی در این حوزه می باشد که کلمه « زان » به معنی دانایی و دانستن است و سعی شده است که از کلمات و اصطلاحات فارسی استفاده شود. آزمایش هایی که در کتاب طراحی و اجرا شده مرحله به مرحله بوده که خلاصه آن در کتاب شیمی زان درج شده است.

در پایان برنامه از مولفین کتاب « شیمی زان » سرکار خانم مهندس مریم عبداللهی ، آقای دکتر ابوذر بسطانی، حدیث شیرخانی، کوثر نوری و پروین عبداللهی توسط مسئولین استانی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

کتاب « شیمی زان » مناسب گروه سنی ابتدایی، متوسطه اول و کلیه دانشجو معلمان سراسر کشور می باشد. جهت تهیه کتاب می توانید با شماره ۰۹۱۸۳۴۴۹۴۰۰ آقای نبوی نژاد تماس حاصل فرمائید. مدیران مدارس ابتدایی و پژوهش سراهای سراسر کشور به عنوان جایزه علمی می توانند از این اثر فاخر جهت تشویق دانش آموزان برگزیده به فرهنگ مطالعه، تحقیق و پژوهش استفاده نمایند.

===============================
راه های ارتباطی:
وب سایت: psi1.ir
ایمیل: pjilam97@gmail.com
کانال شاد: https://web.shad.ir/#im?um=pjilam97
کانال ایتا: https://eitaa.com/pjilam97
کانال تلگرام: https://t.me/pjilam97
اینستاگرام: https://www.instagram.com/pjilam97/
کانال آپارات: https://www.aparat.com/nabavi1360
تلفن پژوهش سرا: ۳۳۳۶۰۸۸۵ – ۰۸۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا