اخبار مهمجشنوارهزیست شناسیمسابقههمایش

فراخوان دومین جشنواره زیست شناسی استان ایلام

یادواره شهید داریوش رضایی نژاد

به گزارش روابط عمومی پژوهش سرای فرهیختکان ایلام؛ در سال جهانی گرامیداشت علوم پایه در توسعه پایدار و گرامیداشت شهید داریوش رضایی نژاد به همت پژوهش سرای دانش آموزی شهرستان آبدانان و فرهیختگان شهرستان ایلام دومین همایش دانش آموزی زیست شناسی استان ایلام را برگزار می نمایند.

آقای نبوی نژاد مدیر پژوهش سرای فرهیختگان ایلام افزودند: زیست شناسی یکی از محورهای اصلی علوم پایه است که نقش موثری در شناخت محیط اطراف دانش آموزان، کنجکاوی و پرورش خلاقیت آنها ایفا می کند. زیست شناسان علاوه بر تلاش برای پی بردن به رازهای آفرینش، سعی می کنند یافته های خود را در بهبود زندگی انسان به کار برند. تلاش برای یافتن راه‌های تولید غذای بیشتر، شناسایی، پیشگیری و درمان بیماری‌ها، تولید سوخت‌های زیستی و تجدید پذیر و کمک به حفظ تنوع زیستی تنها گوشه‌ای از کاربرد زیست شناسی در دنیای امروز است.

وی افزود: این جشنواره با هدف گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش، بسترسازی آماده سازی دانش آموزان جهت شرکت در مسابقات کشوری زیست فناوری، گیاهان دارویی ، مسابقات آزمایشگاهی و مسابقات سلولهای بنیادی و پزشکی بازسازختی عنوان فرمودند.

این جشنواره در محورهای ۱- زیست سازه ۲- ساخت فیلم و انیمیشن  ۳- عکاسی (میکروفتوگرافی و ماکروفتوگرافی) ویژه دانش آموزان متوسطه دوم سراسر استان به صورت رایگان برگزار می شود.

ایشان اشاره کردند: کلیه دانش آموزان علاقه مند می توانند آثار خود را تا تا پایان روز ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۰ به مدیر پژوهش سرای منطقه خود تحویل نمایند. ( در اطلاع رسانی های آتی شیوه تحویل به صورت مجازی و یا حضور اعلام خواهد شد.) نتایج و مراسم اختتامیه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مطالعه شیوه نامه به لینک https://psi1.ir/zist/  مراجعه نمایید.

===============================
راه های ارتباطی:
وب سایت: psi1.ir
ایمیل: pjilam97@gmail.com
کانال شاد: https://web.shad.ir/#im?um=pjilam97
کانال ایتا: https://eitaa.com/pjilam97
کانال تلگرام: https://t.me/pjilam97
اینستاگرام: https://www.instagram.com/pjilam97/
کانال آپارات: https://www.aparat.com/nabavi1360
تلفن پژوهش سرا: ۳۳۳۶۰۸۸۵ – ۰۸۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا