اخبار مهم

همایش رابطین پژوهشی مدارس متوسطه اول برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهش سرای فرهیختگان ایلام، با هدف تبیین برنامه های پژوهش سرای دانش آموزی فرهیختگان ایلام در سطح مدارس متوسطه اول شهرستان همایش گردهمایی رابطین پژوهشی مدارس متوسطه اول در محل پژوهش سرا برگزار شد.

آقای نبوی نژاد مدیر پژوهش سرا: بر اساس ماده ۱۰۳ شیوه نامه اجرایی مدارس، مدارس جهت ارتباط نظام مند و اثربخش با پژوهش سرا موظف به معرفی رابط پژوهشی می باشند و طبق ماده ۱۰۴ همین شیوه نامه عضویت در پژوهش سراها و شرکت در جشنواره های علمی پژوهشی از سوی معلمان می تواند به عنوان ارزشیابی در نوبت اول و دوم در نظر گرفته شود.

ایشان افزودند: تا کنون ۱۸ مدرسه متوسطه اول رابطین پژوهشی خود را معرفی نموده اند و از این عزیزان امروز ۹ نفر از همکاران حضور داشتند که به همین سبب از مدیران مدارس زیر تشکر و قدردانی به عمل می آوریم:

۱-مرضیه ۲-شهید صابری ۳- شهید اقبالی ۴- دخترانه سماء ۵- دهخدا ۶- شهادت ۷- شاهد آل یاسین ۸- پسرانه سماء ۹- شهید ملکی

سایر مدارسی که تا کنون نسبت به معرفی رابط پژوهشی اقدام نکرده اند، تا پایان امشب از طریق لینک زیر اقدام نمایند:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfY9_xJI4zs8VxMP3FSBkVgEuPAMEdJJLfQXCo78uB7O_cWfw/viewform?usp=sf_link

در این جلسه برنامه سال و موارد زیر به طور مشخص برای رابطین تشریح و تبیین شد

۱- تشریح جشنواره علمی پژوهشی پژوهش سراها برای دانش آموزان پایه های چهارم تا ششم و تسهیل فرآیند ثبت نام دانش آموزان در رشته های جشنواره ( هر مدرسه ۳۰ درصد جمعیتی دانش آموزان خود را ثبت نام نمایند.)

۲- تشریح جشنواره علمی پژوهشی برای معلمان و اختصاص بخشی از نمره ارزشیابی دانش آموزان توسط معلمان به فعالیت های پژوهش محور و شرکت در جشنواره ها و مسابقات علمی بر اساس تبصره ماده ۱۰۴ شیوه نامه اجرایی مدارس

۳- انتشار نشانی و کانالهای پژوهش سرا در کانال های مدرسه، نصب آدرس و کانالهای ارتباطی پژوهش سرا در برد مدرسه و تشویق والدین و دانش آموزان به عضویت در کانالهای پژوهش سرا

۴- تشکیل انجمن علمی پژوهشی در محل مدرسه از بین دانش آموزان علاقه مند و مستعد ( هر مدرسه موظف است سه انجمن در یکی از رشته های زیر تشکیل و گزارش آن را تا ۱۰ اسفندماه به پژوهش سرا ارسال نماید. ۱- ادبیات و علوم انسانی ۲- گیاهان دارویی ۳- زیست فناوری ۴- نانوفناوری ۵- رباتیک ۶- نجوم ۷- کدنویسی ۸- انرژی های نوین ۹- سلولهای بنیادی ) ۲۰ درصد دانش آموزان هر مدرسه در قالب انجمن های علمی پژوهشی زیر نظر یکی از معلمان علاقمند مدرسه تشکیل و سازماندهی شوند. شیوه نامه تشکیل انجمن های دانش آموزی در گروه رابطین پژوهشی مدارس ابتدایی بارگذاری شده است.

۵- ارسال لیست اکسل دانش آموزان مدرسه تا پایان بهمن ماه

در این همایش جشنواره علمی پژوهشی ، مسابقات شیمی زان ، همایش نانوآموزان زاگرس تا خلیج فارس معرفی شدند.

دانش آموزان علاقه مند متوسطه اول جهت ثبت نام در جشنواره علمی پژوهشی ابتدا به مدرسه مدرسه مراجعه و پس از دریافت رمز ورود به همگام، در رشته هایی که علاقه دارید ثبت نام می نمایید.

وی افزود: آمار جشنواره در کل استان ایلام و شهرستان ایلام به شرح زیر می باشد.

  1. در اولین دوره جشنواره از استان ایلام که در سال ۹۸/۹۹ برگزار شد تنها ۲۵ نفر از کل استان شرکت نمودند.
  2. در دومین دوره جشنواره در سال ۱۳۹۹/۱۴۰۰ از کل دانش آموزان شهرستان ایلام ۲۸۳ نفر آثار به جشنواره ارسال نمودند.
  3. در سال جاری سومین دوره جشنواره ۱۴۰۰/۱۴۰۱ تا کنون ۲۲۰ نفر تنها از طریق همگام ثبت نام نموده اند. ( مدیران و رابطین پژوهشی هر چه سریعتر نسبت به ثبت نام دانش آموزان در همگام اقدام نمایند.)

مدیر پژوهش سرا در پایان اضافه کردند: جشنواره های علمی پژوهشی یکی از روش های استعدادیابی و شکوفایی استعداد دانش آموزان می باشد که با مشارکت مدرسه، معلمان و والدین گرانقدر امکان کشف و شکوفایی آن فراهم خواهد شد.

مهلت ثبت نام در جشنواره علمی پژوهشی تا هفته سوم اسفندماه می باشد **( ۴۰ روز دیگر تا پایان مهلت ثبت نام در جشنواره باقی است.)** و مهلت بارگذاری و ارسال آثار تا پایان فروردین ۱۴۰۱ می باشد.

===============================
راه های ارتباطی با کانالهای پژوهش سرای فرهیختگان شهرستان ایلام:
وب سایت: psi1.ir
ایمیل: pjilam97@gmail.com
کانال شاد: https://web.shad.ir/#im?um=pjilam97
کانال ایتا: https://eitaa.com/pjilam97
کانال تلگرام: https://t.me/pjilam97
اینستاگرام: https://www.instagram.com/pjilam97/
کانال آپارات: https://www.aparat.com/nabavi1360
تلفن پژوهش سرا: ۳۳۳۶۰۸۸۵ – ۰۸۴

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا