اخبار مهمانجمن دانش آموزیجشنواره علمی پژوهشیمتوسطه اولمسابقه

جلسه هم اندیشی انجمن های دانش آموزی مدرسه فردوسی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهش سرای فرهیختگان ایلام، جلسه هم اندیشی و توجیهی فعالیت های انجمن های علمی – پژوهشی دانش آموزی به میزبانی مدرسه متوسطه اول فردوسی برگزار شد.

آقای نبوی نژاد مدیر پژوهش سرا با معرفی اهداف انجمن های دانش آموزی در مدرسه و شیوه فعالیت آنان برای دانش آموزان مدرسه، جشنواره علمی – پژوهشی، همایش نانوآموزان زاگرس و رویدادهای آتی را برای دانش آموزان علاقه مند به تحقیق و پژوهش تشریح نمودند.

انجمن به مجموعه ای از دانش آموزان علاقه مند به رشته دوست داشتنی خود در مدرسه اطلاق می شود که با همکاری یکدیگر فعالیت های علمی، پژوهشی و ترویجی انجام می دهند. این فعالیت ها زیر نظر یک از معلمان مدرسه و تحت حمایت پژوهش سرای دانش آموزی قرار دارند.

از جمله فعالیت های انجمن شامل اطلاع رسانی وقایع علمی مرتبط با موضوع انجمن، ساخت و انتشار پوستر، فیلم و کلیپ های آموزشی، برگزاری مسابقه علمی در سطح مدرسه، دعوت از صاحب نظران رشته انجمن و برگزاری وبینارها و بازدید های تخصصی با موضوع انجمن در طول سال

دانش آموزان علاقه مند علاوه بر فعالیت در انجمنها می توانند در گرایش های انجمن علمی پژوهشی در رشته های نجوم، نانو، زیست فناوری و سلول بنیادی هم شرکت نمایند و فعالیت ها و دستاوردهای خود را در مسابقه ارائه نمایند.

این فعالیت ها و شرکت در جشنواره علمی پژوهشی بر اساس سند تحول در راهکار ۶-۶ و آیین نامه اجرایی مدارس ماده ۱۰۱ تا ۱۰۴ به عنوان فعالیت های علمی مورد تایید و برای آن نمره ارزشیابی مستمر نوبت اول و دوم در نظر گرفته شده است.

از آقای تام نهال مدیر محترم مدرسه متوسطه اول فردوسی بابت تشکیل و برگزاری جلسه انجمن ها و ایجاد فرصت ها و موقعیت های یادگیری برای دانش آموزان تشکر و قدردانی به عمل می آوریم.

مدیر پژوهش سرا اظهار داشت: والدین، مدیران و همکاران فرهنگی با سوق دادن دانش آموزان به سمت جشنواره علمی پژوهشی زمینه بروز و شکوفایی استعدادهای آنان را می توانند فراهم نمایند و *پژوهش سرا به عنوان مکمل فعالیت های مدرسه* می تواند در کنار دانش آموزان پژوهشگر استعداد آنان را شکوفا نماید.

لینک شیوه نامه ها و بخشنامه مسابقات کشوری در رشته های یازده گانه ( ۱- ادبیات و علوم انسانی ۲- زیست فناوری ۳- سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی ۴- انرژی های نوین ۵- نانوفناوری ۶- نجوم ۷- آزمایشگاه علوم تجربی ۸- رباتیک ۹- کدنویسی ۱۰- گیاهان دارویی و طب ایرانی ۱۱- حمل و نقل پیشرفته و فناوری های حوزه فضایی ) : https://psi1.ir/festival/

  • **۶ روز تا پایان ثبت نام جشنواره علمی پژوهشی ( ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ )**
  • **۷ روز تا پایان ثبت نام و ارسال آثار به جشنواره زیست شناسی استان ایلام ( ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۰ )**
  • **۸ روز تا پایان ثبت نام و ارسال آثار به همایش نانوآموزان زاگرس ( ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ )**

===============================
راه های ارتباطی:
وب سایت: psi1.ir
ایمیل: pjilam97@gmail.com
کانال شاد: https://web.shad.ir/#im?um=pjilam97
کانال ایتا: https://eitaa.com/pjilam97
کانال تلگرام: https://t.me/pjilam97
اینستاگرام: https://www.instagram.com/pjilam97/
کانال آپارات: https://www.aparat.com/nabavi1360
تلفن پژوهش سرا: ۳۳۳۶۰۸۸۵ – ۰۸۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا