اخبار مهم

جلسه کمیته اجرایی جشنواره علمی پژوهشی شهرستان ایلام برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهش سرا و در راستای اجرای بخشنامه وزارتی سومین جشنواره علمی پژوهشی در مرحله شهرستان ایلام ، تاکیدات سند تحول در راهکار ۶-۶ سند و آیین نامه اجرایی مدارس ماده ۱۰۱ تا ۱۰۴ ، سومین جشنواره علمی پژوهشی شهرستان ایلام برگزار می شود.

آقای نبوی نژاد مدیر پژوهش سرا با ارائه گزارش عملکرد جشنواره در دوره های قبلی و همچنین آمار ثبت نامی در جشنواره را ارائه نمودند. جشنواره علمی پژوهشی در ۱۱ رشته و بیش از ۶۰ گرایش در بین دانش آموزان ابتدایی دوره دوم ، متوسطه اول و دوم نظری و هنرستانهای فنی و کاردانش با هدف کشف و شکوفایی استعدادهای دانش آموزی و ایجاد موقعیت های یادگیری برگزار می شود و تا کنون اطلاع رسانی مستمر، وبینارهای آشنایی با رشته های جشنواره و مسابقاتی جهت آمادگی دانش آموزان برای حضور موثر طراحی و اجرا شده است.

آقای دکتر رشیدی با تاکید بر اهمیت جشنواره علمی پژوهشی و بویژه فعالیت های پژوهشی دانش آموزی، فعالیت های پژوهش سرا را اثربخش و زمینه ساز شکوفایی استعدادهای دانش آموز شهرستان دانستند و خواستار مشارکت حداکثر دانش آموزان و مدیران مدارس در این جشنواره شدند.

آقای الفتی معاونت نوآوری و آموزش متوسطه شهرستان با تقدیر از تلاش های صورت گرفته در مجموعه پژوهش سرا، بر اهمیت و ضرورت فعالیت های پژوهشی در ساحت های مختلف سند تحول اشاره و بر اهمیت تامین منابع برگزاری جشنواره تاکید فرمودند.

در ادامه جلسه اعضای حاضر به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادهای ارتقاء کیفیت برگزاری جشنواره تاکید و بر روش تشکیل کمیته داوران و استفاده از ظرفیت های مختلف تاکید نمودند.

گفتنی است در سومین جشنواره ۲۲۲۲ نفر از ۷۵ مدرسه سطح شهرستان ایلام در بیش از ۶۶ گرایش ثبت نام و شرکت نموده اند.

دانش آموزان از ابتدای مهرماه ۱۴۰۰ تا پایان ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۰ از طریق سامانه همگام می توانستند بر اساس علاقه خود در جشنواره ثبت نام نمایند. آثار تهیه شده تا پایان فروردین ۱۴۰۱ از طریق ایدی شاد @pjilam97_1  به دبیرخانه جشنواره ارسال و در اردیبهشت ۱۴۰۱ مورد داوری و بررسی قرار می گیرند. آثار منتخب پس از ویرایش، بازبینی و رفع نقص سهمیه حضور در مرحله استانی را کسب خواهند نمود.

لازم به یادآوری است در مراسم اختتامیه که در پایان اردیبهشت ۱۴۰۱ با حضور مسئولین شهرستانی برگزار خواهد شد از دانش آموزان برگزیده، اسایتد راهنمای برتر، مدارس و مدیران فعال در جشنواره توسط اداره شهرستان ایلام تجلیل به عمل خواهد آمد و نتایج آن در ویژه نامه الکترونیکی جشنواره منتشر خواهد شد.

در بازدید های آتی اداره شهرستان مقرر گردید همکاری مدارس، تشکیل انجمن های علمی پژوهشی دانش آموزی، مشارکت مدرسه در فعالیت های پژوهش سرا به عنوان شاخص مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرد.

===============================
راه های ارتباطی:
وب سایت: psi1.ir
ایمیل: pjilam97@gmail.com
کانال شاد: https://web.shad.ir/#im?um=pjilam97
کانال ایتا: https://eitaa.com/pjilam97
کانال تلگرام: https://t.me/pjilam97
اینستاگرام: https://www.instagram.com/pjilam97/
کانال آپارات: https://www.aparat.com/pjilam97
تلفن پژوهش سرا: ۳۳۳۶۰۸۸۵ – ۰۸۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا