اخبار مهمانجمن دانش آموزینمایشگاه

برپایی نمایشگاه گل و گیاه در مدرسه آقاحسین بن علی

به گزارش روابط عمومی پژوهش سرا ، نمایشگاه گل و گیاه به همت انجمن دانش آموزی شیمی مدرسه شاهد آقا حسین بن علی (ع) در محل مدرسه برگزار شد. در این نمایشگاه  دانش آموزان خلاق انجمن آخرین گل و گیاه های زینتی را عرضه و به نمایش عمومی ارائه دادند.

هدف از برپایی این نمایشگاه آشنایی دانش آموزان با مشاغل حوزه مهندسی کشاورزی و آگاهی بخشی به آنها برای هدایت درست تحصیلی بود که خوشبختانه با استقبال دانش آموزان و همکاران مواجه گردید.

انجمن های علمی آموزشی از بین دانش آموزان علاقه مند به رشته ی مورد علاقه در محل مدارس تشکیل می شوند و دانش آموزان در قالب فعالیت های انجمن می توانند نسبت به برپایی نمایشگاه، بازدید های علمی، برگزاری کارگاه ها، نشست ها و سمینارهای و همایش های دانش آموزی در سطح مدرسه و منطقه اقدام نمایند.

دانش آموزان برگزیده انجمن های علمی-پژوهشی مدارس شهرستان ایلام بر اساس ظرفیت و امکانات می توانند عضو انجمن پژوهش سرای دانش آموزی فرهیختگان ایلام شده و تحقیقات و پژوهش های خود را در سطح بالاتری ادامه و از پژوهشگر عادی به پژوهشگر حرفه ای تبدیل شوند.

پژوهش سرای دانش آموزی در فعالیت های علمی پژوهشی انجمن های دانش آموزی و یافته های علمی آنان حمایت به عمل می آورد و زمینه بروز، شکوفایی و پرورش استعدادهای نهان دانش آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی را فراهم می کند.

دانش آموزان مستعد می توانند یافته های، خلاقیت ها، نوآوری ها و قابلیت های خود را در جشنواره های دانش آموزی ارائه نمایند. در اینجا از تلاش های خانم فتح اللهی رابط پژوهشی و معاون مدرسه و مدیر مدرسه آقاحسین بن علی تقدیر و تشکر به عمل می آوریم.

از سایر مدارس انتظار می رود با الگو قراردادن این گونه فعالیت ها ضمن تشکیل انجمن علمی-پژوهشی دانش آموزی در محل مدرسه زمینه بروز استعدادهای دانش آموزی را فراهم و از مدرسه حافظه مدار به سمت مدرسه پژوهش محور سوق یابند.

بر اساس ساحت های تربیتی و راهکار ۶-۶ سند تحول تنوع بخشی به فعالیت های آموزشی در مدرسه از وظایف ذاتی مدارس بوده و اهمیت آن به حدی است که در آیین نامه اجرایی مدارس ماده ۱۰۱ تا ۱۰۴ بر آن تاکید و جهت کمک به شکوفایی استعدادهای دانش آموزی این فعالیت ها را به عنوان ارزشیابی دروس مرتبط در نظر گرفته است. همکاران گرانقدر با استفاده از این ظرفیت می توانند به پویایی محیط کلاس درسی و مدرسه و ایجاد رغبت در دانش آموزان ، فضای یادگیری را متحول و متنوع نمایند.

===============================
راه های ارتباطی:
وب سایت: psi1.ir
ایمیل: pjilam97@gmail.com
کانال شاد: https://web.shad.ir/#im?um=pjilam97
کانال ایتا: https://eitaa.com/pjilam97
کانال تلگرام: https://t.me/pjilam97
اینستاگرام: https://www.instagram.com/pjilam97/
کانال آپارات: https://www.aparat.com/pjilam97
تلفن پژوهش سرا: ۳۳۳۶۰۸۸۵ – ۰۸۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا