اخبار مهمادبیات و علوم انسانیکارگاه آموزشی

کارگاه شعر سپید برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهش سرای فرهیختگان ایلام، با هدف توانمندسازی دانش آموزان متوسطه عضو انجمن های ادبیات و علوم انسانی کارگاه آموزشی شعر سپید برگزار شد.
آقای محمد مرادی نصاری از شاعران بنام شعر سپید ایلام و صاحب آثار متعددی در ابتدا گفتند: ادبیات سنگ بنای توسعه هر جامعه ای است و پیشرفت جامعه رابطه مستقیمی با گسترش ادبیات خواهد داشت.
در ادامه افزودند: چهار عنصر اصلی شعر، یعنی۱-تخیل ۲-زبان ۳- موسیقی۴-عاطفه، در شعر سپید نمودهای برجسته‌ای دارند. شعر سپید تحت تاثیر ادبیات غرب و ترجمه، متون مذهبی، متون قدیمی فارسی بخصوص متون عرفانی قرن دوم و… بوجود آمده و رشد کرده است. آنچه شعر سپید را برجسته می کند، نحوه‌ی استفاده از تخیل، نحو، واژگان، موسیقی ترکیبات تازه و… است.
در این کارگاه علاوه بر آگاهی مقدماتی از بیان و زبان شعر سپید، دانش‌آموزان پرسش‌هایی را مطرح کردند که مورد نقد و بررسی قرار گرفت و در پایان آقای مرادی نصاری و دانش آموزان اشعاری از سروده‌های خود را خواندند.
مدیریت پژوهش سرا از مدیران و رابطین پژوهشی مدارس دخترانه شهید بهشتی، فرزانگان، ام ابیها و هنرستان فاطمیه به جهت همکاری و فراهم نمودن بستر شکوفایی استعدادهای ادبی شهرستان ایلام کمال تشکر و قدردانی را به عمل آوردند.
#انجمن_ادبیات_و_علوم_انسانی
#پژوهش_سرای_فرهیختگان_ایلام
@pjilam97
psi1.ir

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا