اخبار مهمجشنوارهخوارزمیمتوسطه دوم

جوانه زدن موفقیت ها در پژوهش سرا

راهیابی طرح حسین رحیم زاده به مرحله کشوری جشنواره جوان خوارزمی

پس از یک سال فعالیت و تلاش های مدام ، پیگیر و حضور پرشور دانش آموزان در فعالیت های دانش آموزی ، درخت پژوهش در این مرکز تحقیقاتی یکی یکی جوانه زده است. در این راستا برای اولین بار آقای حسین رحیم زاده دانش آموز پایه دوازدهم مدرسه شاهد شهید رجایی مستقر در پژوهش سرا موفق به راهیابی به مرحله کشوری جشنواره جوان خوارزمی گردید. این موفقیت را به ایشان ، خانواده محترم و جامعه پژوهشگر استان تبریک می گوییم.

این دانش آموز در اسفندماه سال گذشته با معرفی دکتر بسطامی جذب پژوهش سرا گردید و به عنوان دانش آموز محقق بر روی پروژه تحقیقاتی زیر نظر استاد نبوی نژاد و دکتر بسطامی طرح خود را تکمیل و پس از ساخت نمونه اولیه در جشنواره جوان خوارزمی شرکت نمودند.

ایشان در مرحله استانی با بالاترین امتیاز به مرحله کشوری راه یافتند. پذیرفته شدگان در مرحله کشوری از ۱۵ لغایت ۱۸ مهر در استان تهران ارائه حضوری خواهند داشت و پس از داوری ، ۲۰ مهرماه نتایج نهایی اعلام می شوند.

گفتنی است از استان ایلام ۱۸ طرح به این جشنواره ارسال گردیده که پس از داوری تنها ۱۴ طرح از مدارس زیر به مرحله استانی راه یافتند.

  • هنرستان فاطمیه ایلام ۶ طرح
  • استعدادهای درخشان فرزانگان ۵ طرح
  • پژوهش سرای فرهیختگان ایلام ۱ طرح
  • پژوهش سرای چوار ۱ طرح
  • مدرسه عصمت زرین آباد ۱ طرح

از این طرح های ارائه شده در ارزیابی کشوری تنها دو طرح زیر از استان ایلام به مرحله کشوری راه یافتند:

  • طرح حسین رحیم زاده از پژوهش سرای ایلام
  • طرح زهرا پیری از مدرسه عصمت میمه زرین آباد

نکته مهمی که خیلی از مدیران و صاحبنظران از آن غافلند موارد زیر است:

  1. چطور ممکن است استان ایلام با داشتن بیش از ۱۳ هزار دانش آموز در مقطع متوسطه دوم تنها ۱۸ طرح و آن هم تنها از ۴ مرکز در این جشنواره حضور یابند.
  2. چگونه ممکن است مدارس خاص ( تیزهوشان ، نمونه مردمی ، شاهد و … ) با داشتن هزینه ها ، اعتبارات و در اختیار داشتن دانش آموزان توانمند هیچ طرحی ارائه ننموده و موفقیتی کسب نمی کنند.
  3. چگونه می شود استعدادهای دانش آموزی توسط معلمان و مدیران شناسایی و هدایت نمی شود.
  4. چگونه مدیران محترم نسبت به تشکیل کمیته پژوهشی مدرسه و تعریف پرژه های تحقیقاتی برای دانش آموزان مستعد در قالب انجمن های علمی – پژوهشی اهتمام ویژه ای ندارند.

دانش آموزان محقق می تواند مقالات خود را در این خصوص برای این مرکز ارسال تا در نشریه الکترونیکی و وب سایت این مرکز منتشر شود. پژوهش سرای فرهیختگان و سایر پژوهش سراهای مناطق با فراهم آوردن زمینه های انجام پروژه های علمی مشتاقانه منتظرم حضور مستعدان در این مراکز علمی می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا