اخبار مهم

اولین محصول تحقیقاتی پژوهش سرا ارائه شد

به گزارش مدیریت پژوهش سرا و با تحقیقات انجام شده برای اولین بار در تاریخ فعالیت پژوهش سراهای استان ایلام ، گروه پژوهشی شیمی این مرکز و با محوریت دکتر بسطامی موفق به تولید شوینده ظرفشویی با استفاده از مواد طبیعی گیاهی استان ایلام با رایحه خاص و ph مناسب نزدیک به ۷ و سازگار با پوست شدند. این موفقیت نوید بخش آغاز دوره ای جدید و نقطه عطفی در فعالیت های پژوهشی این مرکز خواهد بود.

فعالیت های تحقیقاتی و پژوهش محور، در حوزه علوم پایه نیازمند داشتن تجهیزات آزمایشگاهی اندازه گیری و صرف هزینه های مختلف جهت تامین مواد اولیه مورد نیاز بوده و تا کنون هیچ منبعی برای تجهیز این مرکز از ابتدایی آغاز فعالیت آن هزینه و تمهید نشده است. با این وجود از خیرین محترم و مدیران مربوطه جهت تجهیز این مرکز با دستگاه های سنجشی که ظرفیت های گسترده ای را ایجاد می کند دعوت به همکاری به عمل می آوریم.

نگاه به تحقیق و پژوهش می بایست در استان ایلام از حالت مصرفی به حالت سرمایه گذاری بلند مدت برای فرزندانمان و تولید علم تغییر یابد. لازمه این امر ایجاد زیرساخت های لازم جهت پرورش استعدادها می باشد.

هم اکنون دانش آموزان فناوری در رشته های مختلف رباتیک ، نانو ، شیمی و …. که دارای ایده های خلاقانه بوده ولی به علت نبود مواد و حمایت از پروژه های تحقیقاتی آنان عملاً از ادامه تحقیق نا امیده شده و الگوهای نامناسبی برای سایر دانش آموزان ایجاد می کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا