اخبار مهم

جلسه مشترک اعضای پژوهش سرا و نهاد امور کتابخانه های استان ایلام برگزار شد

با هدف هم افزایی و اجرای برنامه های مشترک، ترویج روش های مطالعه، تحقیق و پژوهش در بین دانش آموزان و معلمان امروز دوشنبه ۱ خردادماه ۱۴۰۲ جلسه هم اندیشی در محل کتابخانه مرکزی ایلام برگزار شد.

**آقای نبوی نژاد مدیر پژوهش سرا:** با تاکید بر اهداف مشترک دو دستگاه در کشف و شکوفایی استعدادهای استان با اجرای برنامه های مشترک علمی و فرهنگی تاکید و زمینه همکاری را بسیار گسترده دانستند.

**وی افزود:** برنامه های زیادی در قالب جشنواره ها، مسابقات علمی، بازدیدها، کارگاه ها، دوره های آموزشی و … با هدف استعدادیابی در محیط پژوهش‌سراها صورت گرفته و قطعا جشنواره رضوی می‌تواند فرصتی مناسب برای دانش‌آموزان جهت بروز هر چه بیشتر آن‌ها باشد.

**خانم حیدری مدیر کل امور کتابخانه های استان ایلام:** پس از تبریک دهه کرامت، به معرفی فعالیت‌های کتابخانه پرداختند.

**وی افزود:** ۵۶ باب کتابخانه در سطح استان وجود دارد که ۶ باب مشارکتی است. ۱۵ باب در روستاها و ۹ باب در سطح شهرستان ایلام و در حال حاضر جشنواره رضوی در دست اقدام است که هدف نهایی آن علاوه بر ترغیب به کتابخوانی، آشنایی مردم با سیره نبوی‌است و شرکت کنندگان پس از مطالعه کتاب، برداشتی از کتاب را بصورت یک اثر، در جشنواره شرکت می‌دهند.

**وی در ادامه افزودند:** قطعاً همراهی والدین بسیار مثمر ثمر خواهد بود و بچه‌ها به شدت نیازمند همراهی و هم‌صحبتی با بزرگترها هستند. در ادامه ایشان تمایل خود را در تعامل هرچه بیشتر بین مجموعه آموزش‌ و پرورش و کتابخانه‌ها ابراز کردند.

خانم حیدری و آقای نبوی‌نژاد و دیگر همکاران دو مجموعه، به بیان ایده ها و پیشنهادهایی برای افزایش تعامل بین کتابخانه و پژوهش‌سرا پرداختند.

#جلسه

#پژوهش_سرای_فرهیختگان_ایلام

#ترویج_روش_های_تحقیق_پژوهش_و_مطالعه

psi1.ir

@pjilam97

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا