اخبار مهمپسرانتور علمیمتوسطه دوم

بیست و یکمین تور علمی برگزار شد

بیست و یکمین تور علمی با حضور دانش آموزان مدرسه متوسطه دوم رازی برگزار شد. دانش آموزان رازی برای دومین بار کلاس آزمایشگاه علوم خود را زیر نظر مربی خود آقای فتاحی و کارشناسان پژوهش سرا، امروز سه شنبه ۲۱ آبانماه برگزار نمودند. در این تور علمی دانش آموزان آزمایش های عملی درس آزمایشگاه خود را انجام و تجربه کردند.

اهمیت آزمایشگاه و فعالیت های عملی در دوره متوسطه آنقدر زیاد بوده که این درس را از دروس تخصصی جدا کرده اند. کتاب آزمایشگاه علوم به صورت یک تک ساعت در هفته شامل آزمایش هایی از دورس فیزیک ، شیمی ، زیست شناسی و زمین شناسی است.

از سویی اهمیت آزمایشگاه و فعالیت های عملی آنچنان بوده که ۱۷ دوره مسابقات آزمایشگاهی کشوری توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار گردیده است. که در هیچ یک از ادوار گذشته استان ایلام مقامی را کسب نکرده است و این نشان از بی توجهی استان به ضرورت و اهمیت فعالیت های آزمایشگاهی است.

آمارها نشان از عملکرد مناسب دانش آموزان در دورس تئوری و نظری همانند قبولی در رشته های پزشکی ، رتبه های برتر کنکور سراسری و المپیاد های علمی حکایت داشته ولی از سویی در جشنواره های مهارت محوری همچون مسابقات کشوری آزمایشگاهی نتایج قابل دفاعی کسب نشده است.

پژوهش سرای فرهیختگان ایلام برای اولین بار در استان و کشوری اقدامات ارزنده ای را فراهم نموده است که تنها با حمایت والدین مدرسه و دانش آموزان می تواند شاهد موفقیت های آینده دانش آموزان باشیم. برخی از برنامه های پژوهش سرا جهت توانمندسازی دانش آموزان:

  • اولین دوره لیگ استانی مسابقات آزمایشگاهی در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم
  • اولین دوره آماده سازی تیم های منتخب مسابقات آزمایشگاهی مدارس متوسطه دوم
  • برگزاری کلاس های تخصصی آزمایشگاهی مدارس در محل پژوهش سرا ( کارشناسان این مرکز هر آزمایش را بیش از ۳۰۰ بار انجام داده و تجربه فعالیت عملی را عمیقاً درک و در سطوح بالای شناختی آموزش می دهند.)
  • برگزاری دوره های مهارت محور آزمایشگاه فیزیک ، آزمایشگاه شیمی ، آزمایشگاه نانو ، آزمایشگاه زیست شناسی ، آزمایشگاه ژنتیک و …. جهت توانمندسازی دانش آموزان در فعالیت های عملی ، کسب مهارت کار تیمی
  • برگزاری دومین لیگ استانی نانوفناوری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا