اخبار مهمکارگاه آموزشی

وبینار یادگیری معکوس برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهش سرا؛ وبینار یادگیری معکوس امروز دوشنبه ۱۲ آبانماه ساعت ۱۱ به صورت مجازی توسط پژوهش سرا ، انجمن علمی آموزشی معلمان فیزیک استان ایلام و گروه توسعه شایستگی های معلمان برگزار شد.

در این وبینار آقای ایرج نوری مدرس وبینار به تاریخچه شکل گیری تفکر یادگیری معکوس اشاره و از مزایای این روش و اقدامات لازم جهت برگزاری آن در کلاس های آموزشی با وجود محدودیت های جدید را تشریح کردند. وبینار با حضور ۳۷ نفر از همکاران استان برگزار و از سوی اداره کل برای شرکت کنندگان گواهی شرکت در کارگاه برگزار خواهد شد.

جاناتان برگمن معلمی است که در گذشته کلاس معلم محور را دوست داشت اما زمانی که دید دانش آموزانش با معکوس کردن آموزش بیشتر درگیر آموختن می شوند، روش قبلی خود را رها کرد و اکنون بعنوان یکی از دو بنیانگذار شیوه “یادگیری معکوس” شناخته می شود. اصطلاح یادگیری معکوس (Flipped Learning یا کلاس معکوس) در چند سال اخیر در دنیای آموزش حسابی سروصدا بپا کرده است و اکنون در اسپانیا، آمریکا، تایوان، کره، چین، ژاپن، هلند و در سراسر دنیا در حال رشد و استقبال است. تمام معلمانی که در سراسر جهان از روش یادگیری معکوس استفاده می کنند آن را تحولی شگرف در شیوه های آموزشی می دانند که ضمن کم کردن از زمان آموزش، برآیند و نتیجه بهتری دارد. اما درواقع یادگیری معکوس چیست؟

به بیان ساده یعنی در خانه ویدیوهای آموزشی و یا سخنرانی یا تدریس معلم را تماشا کنید و در کلاس با حضور معلم تکلیف و تمرین را انجام دهید. یا بعبارتی دیگر در سیستم فعلی و رایج، معلم در کلاس آموزش می دهد و دانش آموز در خانه تمرین می کند و تکالیفش را انجام می دهد. اما در یادگیری معکوس، این فرآیند برعکس شده است یعنی دانش آموز فیلم تدریس معلم را در خانه می بیند و فردا در کلاس و با نظارت معلم تکالیف مربوطه را انجام می دهد.

با توجه با روز افزون شدن آموزش های مجازی و استفاده مفید و موثر از این فضا با حفظ فاصله گذاری اجتماعی لازم است همکاران و دانش آموزان جهت بهرمندی از این فضا روش استفاده از نرم افزار adobe connect را بیاموزند.

=============================================

راه های ارتباطی:

وب سایت: psi1.ir
ایمیل: pjilam97@gmail.com
کانال شاد: https://web.shad.ir/#im?um=pjilam97
کانال ایتا: https://eitaa.com/pjilam97
کانال تلگرام: https://t.me/pjilam97
کانال وات ساپ۲: https://chat.whatsapp.com/D2Sc25uwGEU2aW7ODZsIAv
اینستاگرام: https://www.instagram.com/p/CFzkDBuJW2D/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا