ابتداییاخبار مهمجشنوارهجشنواره جابربن حیان

تجلیل از برگزیدگان دانش آموز پژوهشگر ایلامی در طرح جابر بن حیان

در اولین روز از هفته ی پژوهش و با حضور وزیر آموزش و پرورش و وزیر علوم تحقیقات و فناوری بصورت ویدیو کنفرانس همزمان در سراسر کشور برگزار شد، از برگزیدگان دانش آموز پژوهشگر ایلامی در طرح جابر بن حیان تجلیل به عمل آمد.

   به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان ایلام،  در این مراسم که با حضور علی اکبری رئیس دانشگاه ایلام و شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام برگزار گردید از دانش آموزان؛ فاطیما اله مرادی ، روژان شجاع و حدیث نقی بخش، که با ارائه پژوهش اکسیر گیاهی ریزش مو در طرح جابر بن حیان درکشور مقام برتر را کسب کرده بودند با اهدا لوح و تندیس تجلیل شد.

به گفته علی اکبری رییس دانشگاه ایلام، پژوهش رکن اصلی رشد و توسعه به شمار می رود. وی افزود: خاستگاه پژوهش را باید در مدرسه تقویت کرد و آموزش و پرورش برای تقویت این خاستگاه طبیعتا” باید از حمایت های لازم هم از نظر فکری و هم اعتباری مورد حمایت قرار بگیرد.

شیروانی معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش استان ایلام هم در این مراسم گفت: مراسمی که امروز برگزار گردید تقدیر از برگزیدگان دانش آموز پژوهنده در سطح کشور و به تبع آن در استان بود و یک گروه دانش آموزی استان که در مرحله کشوری حائز رتبه برتر شده بودند از آنان تجلیل شد.

وی افزود: امید است آموزش و پرورش با کمک گرفتن از پژوهندگان دانش آموز و فرهنگیان بتواند علاوه بر بکارگیری تحقیقات و پژوهش  در راستای بهبود آموزشی، در تمامی مراحل تولید و اشتغال و به طور کلی اقتصاد کشور هم حرکت کرده و به جایگاهی که شایسته آن است برسد.  

دانش آموزان؛ فاطیما اله مرادی ، روژان شجاع و حدیث نقی بخش، با ارائه پژوهش اکسیر گیاهی ریزش مو در طرح جابر بن حیان در کشور مقام برتر را کسب کردند.

گفتنی است آموزش و پرورش استان ایلام در سه بخش دانش آموز پژوهشگر، تولید و محتوا و اقدام پژوهشی ” معلم پژوهنده” در سال ۱۳۹۹ رتبه های برتر کشور را کسب کرده است که این نشان از اهمیت و جایگاه پژوهش در دستگاه تعلیم و تربیت دارد.

آقای نبوی نژاد مدیریت پژوهش سرا همزمان با اولین روز پژوهش در پخش زنده ساعت ۱۹ از کانال پژوهش سرا کار گروهی این دانش آموزان پخش گردید. ایشان در ادامه افزودند که به مناسبت هفته پژوهش ؛ هر روز تعدادی از دانش آموزان پژوهشگر استان را در برنامه عصرگاهی معرفی خواهیم نمود. برنامه امروز پخش زنده معرفی آقای امیر غلامی مدال آور دو دوره المپیاد علوم و فناوری نانو و برگزیده جشنواره ملی علوم و فناوری نانو می باشد که ساعت ۲۰ امشب از کانال پژوهش سرا در شاد پخش می شود.

  • #پژوهش_سرای_فرهیختگان_ایلام
  • #جشنواره
  • #جابربن_حیان
  • #ابتدایی
  • #تجلیل

===============================

راه های ارتباطی:

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا