اخبار مهم

راهیابی اثر هنری یکتا یعقوبی به مرحله نهایی جشنواره کشوری علوم و فناوری نانو

به گزارش دبیرخانه دهمین جشنواره دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو، امسال ۹۲ اثر هنری در سه بخش داستان‌نویسی (ویژه مقطع ابتدایی) عکاسی و نقاشی (همه مقاطع) با موضوع نانو به دبیرخانه کشوری رسیده است که پس از داوری آثار، ۲۶ اثر در بخش‌های نقاشی و داستان‌نویسی به مرحله نهایی راه یافتند.

گفتنی است، هیچ‌یک از آثار عکاسی موفق به کسب امتیاز لازم برای رسیدن به مرحله نهایی نشدند.

بدینوسیله راهیابی تنها اثر هنری دانش آموز خوب مدرسه صادقیه ایلام سرکار خانم یکتا یعقوبی را به ایشان و جامعه فرهنگی استان تبریک می گوییم.

موضوع اثر خانم یعقوبی نقاشی در محور سلامت و بهداشت و چالش کاهش اثرات جانبی داروها می باشد. داروهای معمولی وقتی وارد بدن می شوند تا وقتی به محل بیماری برسند و اثر درمانی خود را داشته باشند روی سلول های سالم بدن نیز تاثیر می گذارند، در واقع داروها دارای اثرات جانبی هستند مثل داروی شیمی درمانی. با کمک فناوری نانو، داروهای جدیدی با هدف کاهش اثرات جانبی تولید شده اند، این نانوداروها در داخل بدن به  جستجوی عامل بیماری یا سلول بیمار می پردازند و بعد یافتن،  بر روی آنها اثر گذاشته  و باعث نابودی آنها می شوند. این دانش آموز با راهنمایی کارشناسان پژوهش سرا و بخصوص استاد راهنمای ایشان خانم مهندس عبدالهی موفق به خلق این اثر شد.

پژوهش سرای دانش آموزی فرهیختگان ایلام با حمایت از دانش آموزان مستعد، خلاق و نوآور با برگزاری دوره های آموزشی ، مهارتی و تحقیقاتی و ایجاد بستر مناسب علمی سبب بروز و شکوفایی استعدادهای آنان و نهایتاً نمایش مسیری روشن از توانمندی ها و آینده پیش رو برای دانش آموزان فراهم نموده است.

گفتنی است از استان ایلام تنها یک اثر و آن هم از مدرسه صادقیه در این جشنواره شرکت نموده است و جا دارد صمیمانه از حمایت خانم سیفی مدیر توانمند مدرسه صادقیه در حمایت و شکوفایی استعدادهای دانش آموزی تشکر و قدردانی به عمل آوریم.

و هم چنان این سوال اساسی باقی است که چرا با وجود ۸۰ هزار دانش آموز در استان ایلام در مقاطع مختلف تحصیلی چرا استعدادهای استان کشف و شناسایی نمی شوند؟ سهم ما و شما از اطلاع رسانی و فراهم نمودن بستر حضور استعدادهای دانش آموزی و شکوفایی آنان چیست؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا