مرحله داوری استانی طرح های جوان خوارزمی انجام شد
به اطلاع دانش آموزان شرکت کننده در جشنواره جوان خوارزمی می رسانیم مرحله استانی داوری جشنواره برگزار شده و نمرات داوری و ارزیابی آنها در سامانه همگام توسط خود دانش آموزان قابل مشاهده می باشد لذا دانش آموزانی که به نمره ارائه شده اعتراض دارند می توانند با مراجعه به پنل همگام خود و از بخش جشنواره جوان خوارزمی نسبت به ارسال اعتراض سیستمی به نمره داوری اقدام نمایند.
گفتنی است از شهرستان ایلام دانش آموزان زیر طرح های آنان در سامانه ثبت و داوری شده است:
- رشته: زبان و ادبیات فارسی – عنوان طرح: شعر عروسک های آفرینش – طراح: هانیه انوری پور (تیزهوشان فرزانگان )
- رشته:هنر – عنوان طرح:حفظ منابع طبیعی و آب – طراح: رومینا رمضانی (تیزهوشان فرزانگان )
- رشته: فیزیک و نجوم – عنوان طرح: تبدیل انرژی صوتی به انرژی الکتریکی – طراح:زهرا قیطاسی و زهرا رحیم زاده (تیزهوشان فرزانگان )
- رشته: زبان و ادبیات فارسی – عنوان طرح:متن ادبی – طراح: غزل بلوچیان (تیزهوشان فرزانگان )
- رشته:شیمی – عنوان طرح:تهیه برق از انرژی تجدید پذیر و استفاده از آن در مواقع ضروری – طراح: هستی هاشمی (تیزهوشان فرزانگان )
- رشته:برق والکترونیک – عنوان طرح:تصفیه کننده هوا – طراح:حسین رحیم زاده ( پژوهش سرا )
- رشته:هنر – عنوان طرح: عکاسی – طراح: فاطمه جاسمی ( هنرستان فاطمیه )
- رشته:هنر – عنوان طرح:طراحی چهره – طراح: روژینا قاسمی ( هنرستان فاطمیه )
- رشته: هنر – عنوان طرح:تصویرسازی – طراح: محدثه فتحی نیا ( هنرستان فاطمیه )
- رشته:هنر – عنوان طرح:طراحی جلد – طراح: نیوشا مرادنیاء ( هنرستان فاطمیه )
- رشته: هنر – عنوان طرح:نقطه کوبی – طراح: زهرا آزادی ( هنرستان فاطمیه )
- رشته:هنر – عنوان طرح:کلاژ – طراح: منا آذرکمان ( هنرستان فاطمیه )
لازم به ذکر است این طرح ها از سه مدرسه تیزهوشان دختران (۵ طرح ) – پژوهش سرا ( ۱ طرح ) و مابقی از هنرستان فاطمیه ایلام در جشنواره شرکت نموده اند و سایر مدارس متوسطه دوم نظری ، هنرستان ها و کاردانش ها و مدارس شاهد و نمونه هیچ یک طرحی برای جشنواره کشوری نداشته اند.
شکوفایی و بروز استعدادهای دانش آموزی منوط به حضور آنان در جشنواره ها و بروز خلاقیت آنان در بستر مسابقات و جشنواره ها است. چگونه از افرادی که خود هیچ خلاقیتی ندارند انتظار خلاق بودن می توان داشت. پژوهش سرا با تغییر نگرش ، ریکردها و با برگزاری دوره های مهارتی ، تحقیقاتی و با نگاه ویژه به اهداف سند تحول در رسیدن به نیروی انسانی کارآمد ، متعهد و متخصص مورد نیاز جامعه می تواند الگویی مناسب برای پیشرفت استان بوده و سبب هموار نمودن موانع و مشکلات اساسی باشد.