اخبار مهمپژوهشکارگاه آموزشی

وبینار بررسی علم مهندسی زلزله برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهش سرا و به مناسب هفته پژوهش وبینار آشنایی با علم مهندسی زلزله دوشنبه شب مورخ ۲۴ آذرماه از ساعت ۲۰ لغایت ۲۲ برگزار شد. علم مهندسی زلزله به بررسی رفتار پوسته زمین و نقش آن در ایجاد زلزله ها می پردازد. همانطور که اکنون می دانیم زلزله به عنوان یک پدیده طبیعی در زندگی ما وجود دارد و باید بیاموزیم چگونه با آن رفتار کنیم. آقای دکتر جلیلیان در ادامه صحبت های خود به نقش سدها در تشدید زلزله ها و عدم رعایت نکات مهندسی در سازه ها در تشدید بحرانها اشاره نمودند.

آقای دکتر رشیدی در پیام آغازین وبینار با تبریک هفته پژوهش به همه پژوهشگران ، پژوهش سراها را فرصتی مناسب برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزی معرفی نمودند و از لزوم پرداختن پژوهش های مختلف در همه جنبه های زندگی خبر دادند.

این وبینار با هدف ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش و آشنایی با علم مهندسی زلزله و اثرات آن بر زندگی بشر برگزار شد و در پایان زلزله کرمانشاه و آثار آن بر از دست رفتن سرمایه های انسانی و مادی مردم مورد نقد و بررسی قرار گرفت. ایشان در پایان خاطر نشان فرمودند با رعایت نکات مهندسی و ارتقاء فرهنگ پیشگیری با آموزش خانواده ها می توانید اثرات مخرب آن را کاهش و به سلامت جامعه کمک نماییم. این وبینار با حضور ۸۸ شرکت کننده از ۱۰ استان کشور برگزار شد. از همه احاد جامعه درخواست می کنیم دانش آموزان پژوهشگر را به پژوهش سراها معرفی نمایید.

گواهی این وبینار آخر هفته صادر و پس از صدور اطلاعیه برای شرکت کنندگان ارسال خواهد شد.

  • #پژوهش_سرای_فرهیختگان_ایلام
  • #هفته_پژوهش
  • #مهندسی_زلزله
  • #فرهنگ_سازی
  • #وبینار_آموزشی

===============================

راه های ارتباطی:

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا