اخبار مهمشب رصدینجوم

شب رصدی برگزار شد

با هدف آشنایی خانواده ها با نجوم شب رصدی برگزار شد

پنجمین شب رصدی سال جاری با حضور مشتاقان به علم نجوم و کیهان شناسی سه شنبه شب ۱۴ آبان در پارک جنگلی بلوط برگزار شد.

این شب رصدی که با حضور دکتر باغبانی مدرس دانشگاه پیام نور و کارشناسان نجوم پژوهش سرا ، پارک علم و فناوری و انجمن نجوم دانشجویی دانشگاه پیام نور از ساعت ۷:۳۰ شب تا ۹ شب برگزار شد.

شب رصدی با توضیحات دکتر باغبانی آغاز و صورت های فلکی که در آسمان شب قابل رصد و مشاهد بودند معرفی شدند، سپس با تلسکوپ دوم جرم آسمانی ماه و زحل (کیوان) توسط تلسکوپ های پژوهش سرا مورد رصد قرار گرفتند.

مشاهده خوشه پروین ، صورت فکلی جبار (شکارچی)  ، صورت فلکی مایکان (پرندگان) ، صورت فلکی ذات الکرسی و …. و روش یافتن ستاره قطبی در آسمان به صورت علمی برای شرکت کنندگان معرفی شد.

آیا می دانستید دم تیز خوشه پروین نشان دهند سمت شرق جغرافیایی است؟

آیا می دانستید ستاره قطبی همواره سمت شمال را در شب نشان می هد؟

آیا تا به حال از خود سوال کرده اید که چرا ماه به این بزرگی سقوط نمی کند؟ کدام نیروها خالق هستی اند؟ و آینده این جهان چه خواهد بود.

آسمان شب پر از رمز و رازهای فراوان بوده و دانش آموزان علاقه مند به این علم کاربردی و انسان ساز می توانند با مراجعه به وب سایت پژوهش سرا به نشانی psi1.ir و از منوی ثبت نام دوره ها نسبت به پیش ثبت نام اقدام نمایند.

کلیه دوره های پژوهش سرا به صورت عملی و مهارت محور بوده و اثرات عمیقی در یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در پی خواهد داشت. همچنین استعداد آنان در رشته های مختلف کشف و از حمایت های این مرکز نیز بهرمند خواهند شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا