اخبار مهم

کسب مدال طلای المپیاد نانوفناوری توسط امیر غلامی

به گزارش روابط عمومی پژوهش سرای فرهیختگان ایلام، آقای امیر غلامی فرزند پر افتخار ایلام در یازدهمین دوره المپیاد کشوری علوم و فناوری نانو موفق به کسب مدال طلای المپیاد شدند. این موفقیت غرور آفرین و کم نظیر که در سابقه استان برای اولین بار در رشته نانوفناوری در تاریخ ثبت گردید د را به آقای امیر غلامی ، خانواده محترم ایشان ، آقای جمشیدیان مدیریت مرکز استعدادهای درخشان شهید بهشتی ایلام و مجموعه همکاران، و بویژه به همکاران مرکز پژوهش سرای دانش آموزی فرهیختگان ایلام که با حداقل امکانات و کشف استعدادهای دانش آموزی زمینه شکوفایی استعدادهای دانش آموزی را فراهم نموده اند صمیمانه تبریک می گوییم.

آقای نبوی نژاد مدیر پژوهش سرا: با تبریک این موفقیت بزرگ به جامعه فرهنگیان استان ، اعلام نمودند تا کنون یازده دوره المپیاد کشوری علوم و فناوری نانو در کشور برگزار شده است که برای اولین بار در تاریخ این رقابت ها استان ایلام موفق به کسب مدال خوش رنگ طلا گردید.

ایشان در ادامه افزدودند: موفقیت تصادفی نیست و برای تحقیق این مدال زحمات فراوانی کشیده شده است. ایشان در ادامه افزودند آقای غلامی دانش آموز پایه نهم تیزهوشان شهید بهشتی ایلام در کارگاهی که ویژه دانش آموزان در شهریور سال ۱۳۹۷ برگزار گردید در مرکز پژوهش سرای دانش آموزی فرهیختگان ایلام استعداد ایشان شناسایی و با رغبت و علاقه ای که به این رشته نشان دادند هدایت و در دوره های مهارتی آشنایی با علوم و فناوری نانو شرکت نمودند و بر توانمندی های خود افزودند.

اولین حضور ایشان در مسابقه علمی نانومند که در روز ۵ اسفند  ۱۳۹۷ بین دانش آموزان استان ایلام برگزار گردید موفق به کسب رتبه اول شدند و دومین موفقیت ایشان در مسابقه شب های نانویی که در فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۸ به مدت ۱۷ شب به صورت مجازی برگزار گردید موفق به کسب مقام اول این مسابقه گردیدند.

این رویدادهای ( شرکت در کارگاه ، دوره های مهارتی ، مسابقات طراحی شده ) فرآیند آماده سازی و شکوفایی استعداد ذاتی این دانش آموز عزیز را در دهمین المپیاد کشوری نانوفناوری که در اردیبهشت ۱۳۹۸ برگزار شد، رقم زد و تنها نماینده ای بودند که از استان ایلام به مرحله دوم المپیاد با رتبه ۱۰۷ از بین ۱۷ هزار دانش آموز صعود کردند.

با آماده سازی آقای غلامی طی جلسات متعدد و تلاش ایشان ، پس از حضور در مرحله دوم المپیاد در تیرماه ۱۳۹۸ موفق به صعود به مرحله سوم المپیاد با رتبه ۱۱ کشوری گردیدند. کسب این موفقیت برای اولین بار در تاریخ استان رقم خورد و پس از اعزام به اردوی علمی در شهریور ۹۸ و شرکت در مرحله نهایی ، با افتخار ایشان دومین مدال المپیاد علوم و فناوری نانو را بعد از سالها به نام خود ثبت کردند.

شرکت در لیگ استانی نانوفناوری در تابستان ۱۳۹۸ برای ایشان و دانش آموزان شرکت کننده در لیگ تجربه ای ارزشمند را به آنان منتقل نمود و همین دوره در موفقیت های بعدی ایشان سهم بسزایی ایفا کرد.

با تجربه کسب شده از المپیاد دهم و آشنایی با منابع ، سوالات و دوره های مهارتی در برنامه ریزی و تلاش مجدانه خودشان در یازدهمین المپیاد نانوفناوری حضور یافتند و با وجود شرایط سخت کرونایی در مرحله اول از استان ایلام آقای امیر غلامی ، رومینا ایدی و حسین مهدی زاده که در شهریور ۱۳۹۹ برگزار گریدده ؛ به مرحله دوم راه یافتند. آزمون مرحله دوم که در یازدهم مهر ۱۳۹۹ به میزبانی کرمانشاه برگزار گردید پس از اعلام نتایج تنها نماینده استان با رتبه ۹ کشوری به مرحله نهایی صعود کردند.

مرحله سوم المپیاد یازدهم در اسفند ۱۳۹۹ طی ۳ روز به صورت عملی در شهرهای منتخب ( کردستان و … ) به صورت متمرکز برگزار گردید و پس از طی دوره آزمایشگاهی و آنالیز نتایج بزرگترین موفقیت استان در این رشته با کسب مدال آقای امیر غلامی در اختتامیه یازدهمین المپیاد کشوری علوم و فناوری نانو رقم خورد و دل های دانش آموزان ایلامی را شاد و امید و نفس تازه ای در محققان جوان ایجاد نمود.

آقای نبوی نژاد در ادامه افزودند: این موفقیت بسیار ارزشمند است و جای تاسف دارد که برخی روابط عمومی ها ، و حتی مسئولین استانی و شهرستانی از عمق این موفقیت راهبردی بزرگ بی خبرند و با ناچیز انگاری ، آن را امری ساده جلو نموده اند.

ایشان در ادامه فرمودند:  آقای غلامی راهی را برای موفقیت فرزندان استان باز نمودند و حس خودباوری ، توانمندی و باور به استعداد دانش آموزان را در وجود آنها روشن کردند. لذا به جناب آقای غلامی صمیمانه تبریک می گوییم و باعث افتخار و سرافرازی همه ما در مهمترین رویداد علمی نانوفناوری کشور شدند.

مدیریت پژوهش سرا در ادامه: دانش آموزان قبل از هر چیز با همکاری والدین و پژوهش سراها استعدادهای ذاتی و خدادادی خود را کشف و پرورش دهند. لذا پژوهش سرا با تحقق همین هدف با برگزاری دوره های مهارت محور، جشنواره ها ، مسابقات و رویدادهای استعدادیابی سعی در کشف و معرفی این استعدادها در سنین پایین و هدایت آنان در جهت شکوفایی استعدادهایشان گام برداشته است که نمود آن در این المپیاد به وضوح مشخص است.

==============================

راه های ارتباطی:

وب سایت: psi1.ir
ایمیل: pjilam97@gmail.com
کانال شاد: https://web.shad.ir/#im?um=pjilam97
کانال ایتا: https://eitaa.com/pjilam97
کانال تلگرام: https://t.me/pjilam97
با توجه به محدودیت ظرفیت در ایجاد کانال در وات ساپ کانال سوم ایجاد شده.
کانال وات ساپ۱: https://chat.whatsapp.com/HvbrypJGBDt9F15SOFqVPh
کانال وات ساپ۲ : https://chat.whatsapp.com/D2Sc25uwGEU2aW7ODZsIAv
کانال وات ساپ۳ : https://chat.whatsapp.com/EBrV9Jgvl3k2VZkW0PoPyR
اینستاگرام: https://www.instagram.com/p/CFzkDBuJWD

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا