اخبار مهم

برنامه های گرامیداشت هفته آزمایشگاهی معرفی شدند

در سال ۱۹۹۶ به دلیل اهمیت بالای علوم آزمایشگاهی و آشنا شدن سایر افراد با این علم، روز جهانی علوم آزمایشگاهی در نظر گرفته شد. روز بین‌المللی علوم آزمایشگاهی هر ساله در ۱۵ آوریل (۱۱ آبانماه ) برگزار می‌شود که امسال بیست و پنجمین سالگرد گرامیداشت آن است.

آقای نبوی نژاد مدیر پژوهش سرا اعلام نمودند: پژوهش سرای فرهیختگان ایلام با همراهی و همکاری سایر نهادهای همکار در راستای گرامیداشت این روز در هفته گرامیداشت آزمایشگاهی برنامه های متنوعی و مختلفی از جمله نواختن زنگ آزمایشگاه علوم، برگزاری وبینارهای تخصصی، برگزاری لایو ( پخش زنده) آزمایش های مختلف، برگزاری مسابقات آزمایشگاهی و ….  را تدارک دیده است.

فعالیت های آزمایشگاهی قلب تپنده پژوهش های نوین بوده و همگی بر ضرورت و اهمیت آن در رسیدن به سطوح بالاتر شناختی واقفیم. لذا از دبیران و دانش آموزان دعوت می شود با دنبال نمودن کانالهای پژوهش سراها و شرکت در برنامه های این مراکز در شکوفایی استعدادهای خود و دیگران اهتمام به ورزید.

مدیر پژوهش سرا گفت: برنامه ی اولین روز آزمایشگاه با نواختن زنگ آزمایشگاه علوم توسط مسئولین استانی و شهرستانی به صورت لایو (پخش زنده ) از طریق کانال شاد پژوهش سرای فرهیختگان ایلام در روز سه شنبه ۱۱ آبانماه از ساعت ۱۱ تا ۱۲ آغاز می شود. در این مراسم از دانش آموزان برگزیده کشوری مسابقات آزمایشگاهی جشنواره نوجوان خوارزمی تجلیل به عمل خواهد آمد. از عموم جهت شرکت در این برنامه دعوت به عمل می آوریم.

وی افزود: انجام آزمایش به مجموعه ای از اعمال و فعالیتها گفته می شود که به منظور شناخت پدیده ها برای سنجش فرضیه ها انجام می گیرد و موجبات دست ورزی و کسب مهارت و تجربه را فراهم می سازد.در انجام آزمایش ممکن است از ابزار و وسایل خاصی استفاده شود.بیشتر فعالیتهای مربوط به انجام آزمایش در محیط ویژه ای بنام آزمایشگاه صورت می گیرند.آزمایشگاه می تواند از اتاقی مجهز به ابزار،وسایل و مواد آموزشی گوناگون تا مکانی مربوط به زندگی روزمره متغیر باشد.پس هر جایی را که امکان پژوهش علمی(ساده و پیچیده)وجود داشته باشد.می توان آزمایشگاه تلقی کرد.فعالیتهای آزمایشگاهی برای رسیدن به هدف های گوناگونی انجام می شوند و بستگی به دوره های تحصیلی و نیز آموزشی یا پژوهشی بودن آنها دارند.منظور اساسی از این فعالیتها،آشنا ساختن دانش آموزان یا ماهیت روش پژوهش علمی،از قبیل مشاهده،جمع آوری و سازماندهی اطلاعات و نتیجه گیری منطقی از آنهاست.فعالیتهای آزمایشگاهی همواره نقشی کانونی و برجسته در برنامه درسی آموزش علوم تجربی داشته اند و دبیران علوم بر این باور بوده اند که از درگیر کردن دانش آموزان با فعالیتهای آزمایشگاهی بهره های فراوان می توان گرفت.انجام آزمایش در علوم تجربی،نقش مؤثری در یادگیری عمیق و پایدار دانش آموز دارد و این امر نه تنها سبب ایجاد انگیزه در دانش آموزان می شود،بلکه آنها را با مراحل اکتشاف علم و روش علمی آشنا می کند تا مطالب را از نو کشف و تجربه کنند.

*۷ روز جذاب با برگزاری آزمایش های لذت بخش را با ما تجربه کنید.*

===============================

راه های ارتباطی:

وب سایت: psi1.ir
ایمیل: pjilam97@gmail.com
کانال شاد: https://web.shad.ir/#im?um=pjilam97
کانال ایتا: https://eitaa.com/pjilam97
کانال تلگرام: https://t.me/pjilam97
اینستاگرام: https://www.instagram.com/pjilam97/

تلفن پژوهش سرا: ۳۳۳۶۰۸۸۵ – ۰۸۴

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا