ابتداییاخبار مهمکارگاه آموزشی

کارگاه هم اندیشی جشنواره علمی – پژوهشی برگزار شد

با هدف تبیین چهارمین جشنواره علمی پژوهشی کارگاه هم اندیشی در مدرسه شهید صیاد شیرازی شنبه ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۱ برگزار شد.

در این جلسه آقای نبوی نژاد مدیر پژوهش سرای فرهیختگان ایلام به تشریح رشته های جشنواره پرداختند و به سوالات و ابهامات همکاران پاسخ گفتند.

چهارمین جشنواره علمی پژوهشی در رشته های زیر در بین دانش آموزان ابتدایی دوره دوم و متوسطه برگزار می شود. در زیر گرایش هایی که دانش آموزان ابتدایی دوره دوم ( پایه چهارم تا ششم) می توانند شرکت نمایند عبارتند از:

۱- ادبیات و علوم انسانی ( گرایش مهارت خواندن ، نقاشی بازارچه سنتی) ۲- گیاهان دارویی و طب ایرانی ( گرایش عکاسی و باغچه پرورش گیاهان دارویی ) ۳- انرژی های نوین ( تولید محتوای در قالب کتابچه مصور  و ساخت خودروهای خورشیدی ) ۴- رباتیک  ۵- زیست فناوری (تولید محتوای الکترونیکی در قالب کتابچه مصور الکترونیکی و تولید محصول زیست فناورانه با نگرش کارآفرینی)  ۶- نجوم ( ارائه محتوی نجوم در قالب کتابچه مصور، فیلم، انیمیشن، پوستر، بازی فکری، بازی رایانه ای و مدل سازی نجوم) ۷- نانوفناوری ( مدرس کوچک و گزارش نویسی و مستندسازی علمی) ۸- حمل و نقل پیشرفته و فناوری های حوزه فضایی ( ارائه محتوا شامل عکاسی، کتابچه مصور، پوستر، فیلم)  ۹- کدنویسی (ساخت برنامه و بازی با اسکرچ)  ۱۰- آزمایشگاه علوم تجربی ( دانشمندان کوچک و تولید محتوا شامل انیمیشن، پوستر) ۱۱- سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی ( تولید محتوا در قالب فیلم و انیمیشن ، بازی، تئاتر علمی، کتاب)

همه شیوه نامه های مسابقات فوق ابلاغ شده و از لینک  https://psi1.ir/?p=8663  در دسترس عموم علاقه مندان قرار دارند.

لازم به ذکر است هنوز سایت ثبت نام معرفی و مشخص نشده و در حال ساخت می باشد. دانش آموزان عزیز آثار خود را مطابق شیوه نامه ها ابلاغ شده آماده ارسال نمایند و ضمن مطالعه دقیق شیوه نامه آثار را مطابق شرایط اختصاصی اثر و فرم های داوری آماده کنید.

جهت دریافت آموزش های متنوع تخصصی و استفاده از وبینارهای علمی آن رشته حتماً عضو کانال قطب کشوری که آدرس آنها در لینک https://psi1.ir/?p=6491  قرار داده شده است باشید و مطالب را به صورت تخصصی و مهارت محور دنبال نمایید. قطب های کشوری در راستای تبیین و تشریح رشته های جشنواره از برجسته ترین اساتید تخصصی رشته مربوطه دعوت و به صورت کشوری برنامه های متنوعی را اجرا می نمایند.

وی در پایان افزود: در هر مدرسه یک معلم مسئول تشریح و آماده سازی دانش آموزان در هر یک از رشته های جشنواره شوند تا ضمن کشف و پرورش استعدادهای دانش آموزی زمینه بروز آنها را در فرآیند جشنواره فراهم نماییم.

آیدی ارتباطی با قطب کشوری آزمایشگاهی علوم تجربی در شاد @Lab_ilam

#قطب_کشوری_آزمایشگاه_علوم_تجربی

#پژوهش_سرای_فرهیختگان_ایلام

IR کانال و سایت قطب کشوری آزمایشگاه علوم تجربی

psi1.ir

@pjilam97

?? کانال پژوهش سراهای دانش آموزی

@pajouheshsara

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا