اخبار مهم
موضوعات داغ

در راستای اجرای مطلوب پرژوه مهر صورت گرفت

جلسه مدیران پژوهش سراهای استان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهش سرای فرهیختگان ایلام با هدف اجرای مطلوب پروژه مهر و استفاده از ظرفیت های علمی و تخصصی سیزده پژوهش سرای دانش آموزی استان ایلام، جلسه مدیران این مراکز به صورت مجازی به میزبانی پژوهش سرای فرهیختگان ایلام دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ برگزار شد.

آقای دکتر بسطامی معاونت آموزش متوسطه استان ایلام: برنامه ریزی و پژوهش از مهمترین فعالیت های پروژه مهر معرفی کردند و از تلاش مدیران پژوهش سراها در کشف و شکوفایی استعدادهای دانش آموزی استان تشکر و قدردانی به عمل آوردند.

وی افزود: در راستای ساماندهی آزمایشگاه های مدارس استان و آغاز بهار تعلیم و تربیت کمیته ساماندهی آزمایشگاه ها و تجهیزات رایانه در پژوهش سراها تشکیل می شود. این کمیته متشکل از: رئیس اداره شهرستان (رئیس کمیته)-معاون آموزش متوسطه شهرستان (نائب رئیس)-مدیر پژوهش سرا (دبیر اجرایی)-مدیران مدارس (عضو)-دبیران تخصصی مدارس (علوم پایه) عضو – رابطین پژوهش سرا ها (معاون آموزشی مدرسه ) عضو

خانم جمالی کارشناس پژوهش سراهای استان ایلام: پژوهش سراهای دانش آموزی را نقطه عطفی در آموزش و پرورش دانستند که با برگزاری رویدادهای علمی، پژوهشی، جشنواره ها و مسابقات و بازدیدهای علمی زمینه بروز و شکوفایی استعدادهای دانش آموزی را فراهم می نمایند.

وی در ادامه افزود: جشنواره علمی پژوهشی مهمترین فعالیت پژوهش سراهای دانش آموزی است که زمینه ساز بروز استعدادها را در استان فراهم می نماید و از برنامه ریزی برای برگزاری مرحله استانی این رویداد در هفته آخر مردادماه خبر دادند. این جشنواره در یازده رشته و هشتاد و هشت گرایش در بین دانش آموزان ابتدایی دوره دوم، متوسطه اول و دوم و هنرستانهای فنی و کاردانش برگزار می شود.

آقای نبوی نژاد مدیر پژوهش سرای فرهیختگان ایلام: گزارشی از جشنواره و مراحل اجرایی آن ارائه و رویدادهای این مراکز را بسیار اثربخش و مهم توصیف نمودند و از زحمات معاونت آموزش متوسطه استان و کارشناس امور پژوهش سراهای دانش آموزی تشکر و قدردانی به عمل آوردند.در ادامه جلسه مدیران پژوهش سراهای استان به ارائه نقطه نظرات و گزارشی از فعالیت های خود پرداختند که برخی از مهمترین مشکلات عدم توسعه این مراکز را به شرح زیر ارائه کردند:

  • عدم تخصیص نیروی کارآمد و موثر به این مراکز
  • عدم وجود اعتبارات استانی، کشوری و سرانه آموزشی، پژوهشی به این مراکز
  • عدم حمایت از دانش آموزان خلاق و نوآور
  • در اولویت نبودن این مراکز از سوی مدیران ارشد و میانی

نقاط قوت قانونی که لازم است از سوی مدیران و معاونان آموزشی بیش از پیش تقویت شود:

  • تاکید بر اجرای کامل اساسنامه و شیوه نامه های اجرایی این مراکز
  • استفاده از ظرفیت قانونی راهکار ۶-۶ سند تحول با هدف غنی سازی محیط های یادگیری
  • استفاده از ظرفیت قانونی شیوه نامه اجرایی مدارس ماده ۱۰۱ تا ۱۰۴
  • استفاده از ظرفیت های قانونی هیات امنا، شورای آموزش و پرورش استان و شهرستان ها

با ما همراه باشید.

@pjilam97

psi1.ir

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا