اخبار مهم

تابستان داغ در مدرسه تابستانی پژوهش سرای فرهیختگان ایلام

به گزارش روابط عمومی پژوهش سرای فرهیختگان ایلام، در فراخوان خردادماه مدرسه تابستانی و پایگاه اوقات فراغت دانش آموزان شهرستان ایلام بیش از ۱۷۰ دانش آموز در دوره های مختلف ثبت نام و دوره ها از دهم تیرماه در این مرکز آغاز گردید و تا دهه اول مردادماه به پایان می رسند.

دانش آموزان در این دوره ها بر اساس استعداد و علاقه خود در رشته های برگزار شده، توانمند می شوند و خود را برای مسابقات علمی، المپیادهای مختلف و جشنواره های دانش آموزی آماده می نمایند.

آقای نبوی نژاد مدیر پژوهش سرا افزودند: همه دانش آموزان ( دختر و پسر تمامی مقاطع تحصیلی ) بر اساس ارتباطی که با پژوهش سرا دارند به سه گروه تقسیم می شوند:

اعضای عادی پژوهش سرا: دانش آموزانی هستند که در یکی از دوره ها و یا رویدادهای این مرکز شرکت نموده و موفق به اخذ گواهی شرکت و یا پایان دوره از این مرکز شده باشند.

اعضای فعال پژوهش سرا: دانش آموزانی هستند که در چندین دوره و یا رویدادهای این مرکز در طول سال تحصیلی شرکت نموده باشند و موفق به دریافت کارت عضویت فعال شوند و ارتباط مستمر با پژوهش سرا دارند و در مسابقات علمی و جشنواره های این مرکز شرکت می کنند.

اعضای پژوهشگر پژوهش سرا: اعضایی که بیش از یک سال با این مرکز در ارتباط باشند و علاوه بر شرکت در دوره ها و رویدادهای این مرکز ، حتماً موضوع پژوهشی را انتخاب و زیر نظر اساتید و مشاوران مرکز تا رسیدن به نتیجه کار ( ثبت اختراع، چاپ مقاله علمی، کسب رتبه در جشنواره های ملی و بین المللی، ساخت دستگاه و یا ابزار و …. که حتماً دارای نوآوری و خلاقیت باشند) در پژوهش سرا مستقر شوند این دسته حداقل بایستی بیش از یک سال عضو فعال پژوهش سرا باشند تا عضویت شان به پژوهشگر ارتقا یابد.

ایشان در ادامه افزودند: هم اکنون دوره های زیر در پژوهش سرا برگزار می شود و در پایان تیرماه مجدداً جهت تشکیل دوره های جدید از طریق سایت و کانالهای اطلاع رسانی فراخوان خواهیم داد و از متقاضیان ثبت نام به عمل خواهد آمد.

دوره های کدنویسی اسکرچ، برنامه نویسی پایتون، برنامه نویسی موبایل Appinventor ، مهارتهای کامپیوتری، آموزش فتوشاپ، آموزش تکنیک های خلاقیت با نقاشی، آموزش اوریگامی، مهارتهای آزمایشگاهی علوم تجربی، آزمایشگاه های تخصصی زیست شناسی، شیمی و فیزیک، نجوم ، رباتیک و ….

مسیر استعدادیابی و استعدادپروری مرکز:

۱- برگزاری دوره های مهارتی و مسابقات علمی ، جشنواره ها و …  ( در این مرحله استعدادها و برگزیده ها کشف می شوند)

۲- توانمندسازی استعدادهای کشف شده بر اساس علاقه با برگزاری دوره های مختلف برای آنان

۳- آماده سازی برای شرکت در جشنواره های ملی ، المپیادهای علمی و ….

جشنواره ها و المپیادهای علمی عبارتند از:

۱- جشنواره جابربن حیان ( دانشمندان کوچک) ویژه همه مقطع تحصیلی ابتدایی ( پایه اول تا ششم)

۲- جشنواره علمی – پژوهشی پژوهش سراهای دانش آموزی ویژه دانش آموزان چهارم تا دوازدهم

۳- جشنواره نوجوان خوارزمی ویژه دانش آموزان متوسطه اول ( هفتم تا نهم )

۴- جشنواره جوان خوارزمی (بخش دانش آموزی) ویژه دانش آموزان متوسطه دوم ( پایه دهم تا دوازدهم) این جشنواره در صورت کسب رتبه کشوری سهیمه کنکور و امتیازات بنیاد ملی نخبگان دارد.

۵- المپیادهای علمی ویژه دانش آموزان متوسطه دوم ( فقط پایه دهم و یازدهم ) در صورت کسب رتبه کشوری سهیمه کنکور و امتیازات بنیاد ملی نخبگان دارد. برگزیده های این المپیاد به مسابقات جهانی اعزام و در صورت کسب مدال امتیازات خاصی از جمله ادامه تحصیل بدون کنکور در دو رشته همزمان و … بهرمند می شوند. تنها المپیادی که دانش آموزان دوزادهم هم می توانند شرکت کنند المپیاد نانوفناوری می باشد.

۶- المپیاد ملی مهارت ویژه سنین زیر ۲۱ سال در تمام رشته های فنی ، برگزیده ها به مسابقات جهانی اعزام و از امتیازات ویژه کنکور، بنیاد ملی نخبگان و تسهیلات رفاهی و جوایزه ویژه برخوردار خواهند شد.

۷ – جشنواره بین المللی خوارزمی رده دانش آموزی و دانشجویی که دارای امتیازات خاص و ویژه ای می باشد.

مدیر پژوهش سرا در پایان افزودند: تنها راه موفقیت دانش آموزان کنکور نیست و والدین با کشف استعداد دانش آموزان در مقطع ابتدایی و سرمایه گذاری و توانمند نمودن مهارتهای آنان می توانند شاهد رشد و شکوفایی استعدادها و موفقیت های شگرفت بچه های در آینده نزدیگ باشیم. بی جهت به دانش آموزان استرس، اضطراب و فشارهای روانی وارد نکنیم و استعدادهایشان را دریابیم.

===============================
راه های ارتباطی:
وب سایت: psi1.ir
ایمیل: pjilam97@gmail.com
کانال شاد: https://web.shad.ir/#im?um=pjilam97
کانال ایتا: https://eitaa.com/pjilam97
کانال تلگرام: https://t.me/pjilam97
اینستاگرام: https://www.instagram.com/pjilam97/
کانال آپارات: https://www.aparat.com/pjilam97
تلفن پژوهش سرا: ۳۳۳۶۰۸۸۵ – ۰۸۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا